jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 september 2015 18:49

Isa vaknade till när Jon gick till jobbet vid halv sju, men jag lyckades få henne att somna om och sen tog hon en ordentlig sovmorgon. Det var så jag behövde gå in och kolla så hon andades... Fann henne med rumpan i vädret, med huvudet i fotändan som hon fått med sig kudden till och lite sänghimmel indragen mellan spjälorna samt omslingrad av en orm.
Ian tog ju förstås ingen sovmorgon men vi passade på att äta frukost själva så Törnrosa fick sova vidare. Dagen har mest bestått av lek och jag gjorde även ny leklera som vi pysslade med på eftermiddagen. När Jon kom hem blev det dammsugsrace. Nu fanns det tyvärr inte dammsugare så det räckte till mig och Nalle, och det var ju fruktansvärt synd. ;) /Jenny


Allmänt · Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 september 2015 17:15


I år ville jag testa på att odla lite annat, inte för att jag äter något av det men kul att testa nytt och se hur det växer. Chilipeppar som såg ut som små klockor fastnade jag för. Själva odlingen har väl gått sådär men nu har vi i alla fall skördat en chili som Jon fått provsmaka. I beskrivningen står det att chilin ska vara mild, men Jon menade på att han kände hetta. Smak är ju förstås väldigt individuellt men så blev hans utlåtande efter att ha ätit den naturell. Det ser illa ut med att bli några fler, vi skulle behöva lite mer ljus och värme. Och det bör väl tilläggas att jag inte följer odlingsbeskrivningen så noga. Detsamma gäller tomaterna för det är fler på gång men de är fortsatt gröna. I sommar har plantorna ändå givit en hel del utdelning. Men nu börjar allt vad plantering heter att gå mot sitt slut för i år... /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards