jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juni 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juni 2015 19:30

Det är något som alla företag tyvärr inte har anammat. Nu gäller det förstås inte alla gånger men att som kund i alla fall slippa halvsnäsiga svar eller bortförklaringar tycker jag i alla fall man kan slippa.

Jag köpte en bil och gick efter bilen som syntes på bilden för det stod ingenting om att de skulle finnas i olika versioner och att slumpen avgjorde vilken som levererades.

På bilden fanns Holley Blinkers från Bilar 2 och produkttexten löd "Fisher-Price, Little People, Wheelies, Cars 2, Rod". Jag fick inte hem Holley utan en bil som heter Rod, alltså inte alls lika känd. Efter det mejlade jag företaget och skrev:


Jag beställde nyss wheelies-bilar från er och gick på bilden när jag beställde.

På bilden syns Holley Blinkers men jag fick en blå bil. Den kanske heter Rod som det står i texten.

Nu trodde jag ju att jag beställde Holley, men ni kanske inte har den bilen?


Det var allt jag skrev. Jag nämnde inget om att jag ville byta eller så och hade mycket väl nöjt mig med att få svaret att de gjort en miss och att det tyvärr blivit en förväxling av bilarna. Att det inte skulle ha varit Holley på bilden utan istället bilen Rod.

Det svaret fick jag inte.

Första svaret jag fick blev så här, som i mina öron låter lite halvsnäsigt, men jag kanske är känslig men:


Enligt beskrivning är det produkten Rod du har beställt, bilden bör endast ses som en illustration.

Är man osäker går det alltid bra att kontakta kundservice innan order för att reda ut begreppen.


Varför i hela friden ha en bild över huvud taget då? Vem vet inte hur en bil ser ut, typ? Och jag vill väl se just den bil som jag ska beställa och inte hur en "illustration" ser ut.

Nu kunde jag ju ha släppt det hela där men jag kände mig inte alls särskilt väl bemött som kund utan skickade ett svar tillbaka:


Jag tycker att det bästa vore om ni hade rätt bil på bilden.

Man vill ju gärna se hur bilen man beställer ser ut - vad hjälper en illustration...

Rod är ingen känd karaktär och det skulle lika gärna kunna vara er produktbeteckning också då.

Det låter på svaret som att det inte går att lita på att ni vet vad ni säljer.

Dessutom fick jag inget svar på frågan.

Första och sista gången jag beställer från er. Trevlig helg!


Och företaget har i alla fall en ganska snabb kundservice för jag fick ganska snart ett nytt svar från dem. Nu hade de lämnat illustrationsförklaringen utan gick på en bortförklaring istället:


Tråkigt att höra att du är missnöjd med vår service. Det är inte alltid våra leverantörer har bilder att tillgå

på de produkter vi köpt in och vi väljer då oftast att använda oss av en illustration.

Är man tveksam över en produkt då man finner text och bild motsägelsefull

går det alltid att kontakta vår kundtjänst som är bemannad 7 dagar i veckan.


Det är väl ändå företaget som ska veta vad de säljer och att lägga upp rätt bild, eller ingen bild alls, i deras webbshop ska väl ändå inte vara för mycket begärt. Och vad är det för seriöst företag som tycker att man som kund ska behöva vara så granskande av deras text och bild och själv reagera och ta kontakt.

Nej, jag blev inte alls nöjd med Leksakslandet och kommer inte att beställa fler gånger från dem. Och det här är ingen stor grej, och den hade inte behövt bli till något alls om de bara erkänt att de har en miss på sin sida och ska åtgärda den snarast möjligt så att ingen fler får hem en vara som de inte beställt.

Den enda åtgärden de gjorde efter var att markera varan som slut i lager och det är ju ett sätt att tillfälligt lösa det i alla fall. Fast i och med svaren jag fått från dem så gjorde de mycket mer än så... /Jenny


Det här är inte Holley Blinkers...?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 juni 2015 19:45


Det händer mer saker den här helgen än att Isa fyller år och idag fick det därför bli tårta direkt efter frukost. Så vid kvart över åtta satt vi, inte Ian då, och mumsade tårta. Isa verkade inte alls ha något emot detta.



Efter det var det dags för presentöppning och Ian var inte sen med att hjälpa till med att få upp paketen. Nalle gjorde ett och annat försök med att "hjälpa till" också men han fick allt lov att hålla sig undan.



Isa fick några mindre presenter, några möbler till dockan som stol, barnvagn och vagga och precis som Ian när han fyllde 1 år fick Isa en snow racer - en väldigt cerise/rosa en! Men vintern ser vi ju knappast fram emot.


 


Ian fick också några presenter för att han var så snäll och hjälpte Isa och för att han inte skulle känna sig utanför, även om han inte verkade bry sig så mycket om att de presenter han först öppnade var till Isa.



På förmiddagen for vi sedan vidare mot Mariestad. Vi gjorde ett och annat stopp på vägen och väl framme i Mariestad tog vi en promenad i hamnen där vi också åt.



Sedan vidare mot Ekudden och Bäcken där Barnens Sommarkalas anordnades med en massa goda och skojiga gratis aktiviteter och uppträdanden. Våra barn var väl kanske dock lite små för maximalt utbyte och sedan var det en hel del människor som samlats där och det var svårt att komma fram, svårt för Ian att se scenen och sedan långa köer till glass, sockervadd och annat gratis.



Det var lite synd men roligt att det kom en massa barn dit och vi fick ju se Ola Selmén från det heltokiga barnprogrammet Amigo Grande, som han själv (ironiskt då) kallade för avslappnings-TV. Vi blir oftast helt uppjagade av programmet och det sanslösa händelseförloppet efter bara några sekunder.



Eftermiddagen och tidiga kvällen tillbringade vi hemma i trädgården och njöt av att äntligen ha fått sol och värme igen, dessutom har det inte varit så blåsigt. Vi drog igång krokodil-vattenspridaren och där hade Ian kul så nu var han ganska sval när han skulle lägga sig.

Isas första födelsedag är snart slut och faktiskt att hon klarade av en milstolpe denna dag. Ute i gräset ställde hon sig vid ett par tillfällen upp på egen hand. Vi trodde väl att hon skulle ha lärt sig gå nu, men verkar följa samma utvecklingsmönster som Ian även om han faktiskt gick innan han ställde sig upp. Men kanske är inte de första stegen långt borta nu. Det vore verkligen skönt för det är mycket Isa att bära runt på. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 juni 2015 06:00


Världens finaste, charmigaste, gladaste lilla Isa fyller 1 år!


  

Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juni 2015 21:15

Som småbarnsförälder får man vara med om saker som man inte alls kunnat föreställa sig innan de små blir en del av ens liv. Ett exempel är när jag går omkring på Coop Forum med Ian i vagnen. Han är på gott humör och har lyssnat på Mora Träsk på CD i bilen på väg in till stan. Därför sjunger han för fulla muggar, så att alla i närheten vänder sig om och tittar konstigt på mig:


"PAPPA PAPPA GILLAR PORR, PAPPA PAPPA GILLAR PORR!"


Nog kan ni tro att där och då kan man se en rodnande far som helst vill sjunka genom jorden, eller förklara för alla runtomkring...


Pop! Pappa gillar POP! Tack, Mora Träsk... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juni 2015 19:20

Med start och mål i Motala rundar flertalet amerikanska muskelbilar Vättern. Ikväll dök de upp i Hjo, närmast från Jönköping, och bilarna ställdes upp för visning och vi var där och kollade in vrålåken. Mest för Ians skull då, och han tyckte nog att det var häftigt.



Det första stoppet i Hjo skedde dock i den för oss nya second hand-butiken Lindra där vi hittade lite av varje, vi var också in i kläd- bok- och mataffär i Hjo. Och därifrån kom vi ut med en del "fynd". Härlig helgstart!


Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juni 2015 20:07

Få har väl undgått nyheten Vulkanpizza och vi blev väldigt lockade av denna nyskapelse. Vi gillar att testa nya saker men i det här fallet såg det först illa ut då ingen pizzeria i närheten hade den på menyn. Men så dök den upp hos Pizzeria Campino här i Tibro.



Vi testade en vegetarisk variant, på grund av mig då, och gillade verkligen vad vi fick. Pizzan var god, väldigt luftig, den räckte gott och väl till oss allesammans och sedan var den ju väldigt fin att titta på. Utöver sallads- och stripsdelen i vulkanens mitt fick vi välja sex ingredienser och vi blandade friskt.



En väldigt uppskattad pizza och folien i kartongen på botten gjorde att vulkanpizzan höll värmen mycket väl ända hem. Det här kan mycket väl komma att bli en favorit. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juni 2015 19:45

Ja, vad gör vi om dagarna egentligen? Hyfsat fort går det i alla fall. Idag när Jon kom hem från jobbet for vi till Skövde för att storhandla. Vi tyckte att det var lämpligt innan helg och löning och det var ganska lugnt. Och än är det inte dags för oss att komma i säng. Ian har just lagt sig men Isa brukar hålla sig vaken något längre så henne blir vi inte av med än. ;) Vi har ju cheesecakebitar som väntar...



Nedräkningen mot helgen har börjat och kanske ännu mer mot Jons semester - bara nästa vecka kvar. Vi har inte alls så mycket planerat. Vår första sommar i huset gick den största delen av tiden åt till att måla om och ifjol präglades av graviditet och så kom ju Isa i slutet av juni. Det kanske kan bli en lugnare sommar i år med sol, värme och bad! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards