jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2015 18:15

Väderleken är minst sagt ojämn, men vi får hoppas att vi får se mer av det väder som rått idag. Soligt. Varmt. Härligt. Barnen har dock börjat vakna alldeles för tidigt på morgnarna. Igen.

Om det nu kan vara ljuset eller vad det nu beror på... Ibland lyckas jag få dem att somna om igen efter att ha varit vakna en stund. Idag fungerade det bara med Ian - och oj, som han sov. Höll nästan på att väcka honom när klockan började dra iväg, men bara nästan. Isa hann bara påbörja sin förmiddagslur innan Ian vaknade. Skönt att få tre minuter på egen hand...

Sedan var det hämtning av ett paket som föranledde en sväng utanför huset. Och just eftersom vädret var så fint så fick det bli en omväg hem. Men först glass. Ian äter ju faktiskt Piggelin.

Och när han bad om en till var jag inte sen att köpa en extra. Jag testade en Magnum Pink, mest för färgens skull. Är inte förtjust i varken Magnum eller hallon, men den här var oväntat god. Roligt när man kan bli så positivt överraskad.



Sedan fortsatte promenaden utmed bäcken som ledde ut i den större ån Tidan för att avslutas på en lekplats i närheten av hemmet.


 

   

 

 

 


Härligt solsken, förvånansvärt glada och lätthanterliga barn, vackra vårblommor och annat uppiggande kantade promenadstråket. Synd bara att mitt öga har drabbats av någon inflammation och ser inte klokt ut. Rött och svullet. Isa har haft något liknande och jag och Isa umgås ju en del. Så jag har väl "ärvt" det här av henne. Ögat ömmar och jag är ju till råga på allt ljuskänslig nu - taskig tajming en dag som denna. Men huvudvärken är bara mild. Så gärna sol imorgon igen för min del. /Jenny


Allmänt · Ian · Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards