jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 mars 2015 13:45


På förmiddagen var kyrkans barngrupp på Stellas Lekland i Skövde och levde loppan. Jon hade tagit ledigt för att kunna följa med, han fick dock köra vår minibuss med Isa och Nalle medan jag och Ian åkte med den chartrade riktiga bussen. Jag och Ian satt längst fram och han tyckte att det var jättehäftigt - nästan så att det hade räckt med bussturen för honom. På Stellas lektes det på alla möjliga sätt och vis innan vi påbörjade hemresan... förbi Max. En jättekul utflykt!


   

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 mars 2015 07:15

Vi lägger ut om det här redan idag

så att ni kan lägga fram strumpor för morgondagen.



Det finns ett evenemang på Facebook, https://www.facebook.com/events/1467001283546504/, att gå med i och i den beskrivande texten står det så här:



"Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!
Jag heter Nathea och jag vill utmana alla skolor och alla arbetsplatser (och alla andra som vill)! Hjälp mig visa att det är bra att vara annorlunda! Fredagen 20 mars vill jag att vi ska hjälpas åt att hylla våra olikheter. Jag vill att andra också ska förstå hur roligt det är med annorlunda.
Jag är tio år och min storasyster Noelle har downs syndrom. Min syster är annorlunda. Och hon är världens bästa storasyster. Jag är stolt över Noelle, hon är rolig. Jag blir ledsen när jag hör fula ord om andra människor.
Nu gör vi skolan och världen mer färgglad och mer kärleksfull!
Hjälp mig göra den här skoldagen till en rolig dag full av färger!
Hjälp mig fylla FB och Instagram med fötter i regnbågens alla färger!
Dra på dig olika sockor du också och dela detta till alla du känner!
Alla är välkomna att vara med!
Hälsningar Nathea Anemyr genom mamma Erica Rinaldo"

#rockasockorna



Hoppas att många, många, många väljer att ta på sig omaka strumpor imorgon oavsett var man befinner sig. En enkel gest som betyder mycket i det stora hela.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards