jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Fina fredagen

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 december 2014 17:18

Idag hade Ian ingen brådska upp ur sängen heller utan gick och la sig igen efter vändan uppe där runt sextiden. Och i och med att Jon inte skulle till jobbet så kunde vi alla ligga kvar och dra oss. Ian hade sovit i vår säng sedan ettiden och Isa likaså. Jag hade dem på varsin sida om mig och är nu lite mör i kroppen då rörelsefriheten varit begränsad. De klänger mer på mig. Men det var det värt för att slippa gå upp medan det fortfarande är mörkt ute! Dessutom hade vi inget att skynda oss till. Kanske var det rent utav meningen för just när vi lämnat huset för att gå fram till ICA kom det en lös hund fram till mig. Det märktes ju ganska snart att det var en snäll vovve och vi hade ju turligt nog ett av Nalles koppel i vagnen. Jag kopplade och jakten på ägare påbörjades. Det blev en solskenshistoria och det dröjde inte länge förrän ägaren var hittad och hunden återlämnad.



Vi handlade lite på ICA, köpte julfrimärken och hämtade ut mitt paket från Loppis senaste kampanj. Nu ska det testas varor från Änglamarks serie för barn. Så Ian har att göra!



Vi tog vägen förbi en lekplats på vägen hem. Ian har hittat en gunga som han tycker är så härlig där. Svårt att få honom därifrån när han väl börjat. Och det verkade inte som om pappa tyckte så illa om den heller. Vi kom i alla fall därifrån och gick förbi Falcks assistans där en av bärgningsbilarna till Ians stora glädje stod parkerad utanför. 




Hemma skajpade vi med barnens farmor och farfar - nu är det inte långt kvar tills de kommer och den sista julklappen som jag hjälpt dem med kom med posten idag. Så alla julklappar är fixade. Vi åt och sedan har Jon varit med barnen medan jag roat mig vid datorn. De har hållit till nere i källaren. Det är roligt att den kommer till användning också. Men dessa jultävlingar alltså... Jag kämpar på men nu går det lite trögt. Jag som tyckt att mina motiveringar varit bäst! ;) Ikväll blir det På spåret och sen får vi väl se hur det går för den där Alexander. Vore ju skönt att slippa honom vad det verkar... /Jenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards