jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 30 september 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2014 20:19

Vi fick en kod för gratis frakt hos Fyndiq och det passade ju bra. Jag ska snart - ÄNTLIGEN - bli med ny telefon. En del av er vet ju hur jag klagat, och ändå härdat ut i snart fyra år. Men nu ligger den nästan bara på laddning hela tiden, och finns tiden så ska jag skriva ett inlägg om varför den mobiltelefonen aldrig borde ha tillverkats över huvud taget! Känner hur ilskan väller upp inom mig bara jag tänker på den... HTC Radar =  Nej! Nej! Nej! Den har till och med framkallat en fruktansvärt dålig dikt:


Mobiltelefonen HTC Radar
prylen som mig skadar
ska snart grävas ner med spadar
och fortsätta irritera mullvadar
medan jag i nymobil-glans solbadar!


Nu beställde jag lite skojiga tillbehör till nya telefonen som är av en mer känd modell, och som man kanske kan använda till betydligt fler saker än vad man kan med eländet jag nu dras med. Men jag kunde inte hålla mig från att köpa bland annat ett hårband tilll Isa också. Kostade ju bara 19 kr. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2014 17:35

Ingen här, förutom jag, är sjukare än igår. Jag har tappat räkningen på vilken förkylning i ordningen som det här är under senaste tiden. Locket för örat från förra gången hade precis släppt när det nu var dags igen. Det skulle ju vara skönt att bara få gå och lägga sig, men riktigt så illa är det inte, även om det förstås skulle vara skönt ändå.

Fast så konstigt är det kanske inte att immunförsvaret inte är på topp. Graviditet, amning, sömnlösa nätter och annat spelar väl in. Det var väl kanske runt ett halvår sedan som jag sov en hel natt. Klart att det sätter ett och annat spår. 

Det har hållits igång någorlunda här ändå idag. Promenad, som tyvärr orsakade skoskav då jag skulle försöka gå inte ett par nya skor, lek inne och lek ute och så lite vardagssysslor däremellan. En jättefin höstdag har det varit och våra höstaster är så vackra! /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards