jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 september 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2014 15:00


De här treggingsen köpte jag på H&M och de är så sköna att jag nästan vill hålla på och smeka benen på mig själv hela tiden när jag har dem på.

Underbart mjuka och det är verkligen superstretch, något som är bra för mig som knappt kommer i några byxor längre. Att jag gått ner elva kilo sedan Isa föddes är ju knappast något som märks för jag har ju flera kvar... Men elva ändå! 

Nu behöver man ju inte väga ett ton för att uppskatta de här byxorna, de passar säkert fint på de allra flesta. Ett byxtips för 149 kronor som finns i olika färger och säljs på H&M. Jag överväger fler par. /Jenny


       


Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2014 14:45

En granne gick förbi utanför vårt köksfönster och efter en kort stunds betänketid kom Jon på hennes namn. Men jag valde att inte avsluta tankenöten där...


Jenny: "Men vad heter hennes dotter?"

Jon: "Öhh... Kan jag få första bokstaven?"

Jenny: "Nej. Då blir det för lätt."

Jon: "Kan jag få sista då?"

Jenny: "A."

Jon: "Äsch då. Kan jag få andra bokstaven?"

Jenny: "I."

Jon: "Stina!"


Och typ allt med det svaret var fel. :) /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2014 14:43

Efter lite lek på Familjecentralen tog vi vägen hem förbi kommunhuset och passade på att förtidsrösta. Med kalas och dop i helgen känns det bra att få en sak mindre att tänka på. Och att rösta, utnyttja den rätten som vi har, tycker vi är viktigt. Kanske kommer det att göra skillnad, kanske inte, men nu är det gjort.


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards