jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juni 2014 21:15

Här kommer sent omsider en liten uppdatering på babyfronten. Men först vill jag och Jenny tacka alla som hört av sig här på bloggen och på Facebook med lyckönskningar och hurrarop. Tusen och åter tusen tack, ni är så snälla och vi är så glada att ha vänner som ni! Men nu, back to business... Här är hon, tösen som fått (nästan) all uppmärksamhet häromkring:



Vår lilla dotter! Det är helt sanslöst - jag är tvåbarnsfar! (Och Jenny är tvåbarnsmor, ja ni fattar...) Det här kan nog ta sin lilla tid att smälta. Dessutom är det bara vi grabbar här hemma, så det känns lite tomt och ovanligt. Vi har varit och hälsat på våra favorittjejer några gånger på BB (den hårigaste fick tyvärr stanna i bilen), fast jag är inte säker att Ian är med på att han blivit storebror, trots att jag noga berättat när han frågat, att mamma är på BB med lillasyster...


 

Bebis!


Allt är väl med dem, men Jenny och Isa blir kvar till tidigast imorgon bitti för observation. Jag och Ian har fått en del far och son-tid tillsammans, och det har både varit roligt och lärorikt. Fantastiskt och osannolikt nog har han sovit jättebra dessa nätter: förlossningsnatten somnade han 19.30 och vaknade först 05.20 - precis då jag kom hem igen! Och denna natt slog Ian till och sov hela tio timmar i sträck! Vågar man hoppas på ett hattrick...?


Det har också regnat en del dessa dagar...


Igår firade jag och Ian tillökningen med lunch på Max (trötte pappa slapp på så vis laga mat). Ballongen var rolig att springa omkring och dunka i allt och alla - tills den small. Men inga sura miner, det blev en tur in hos grannen Biltema för en bebisspegel (vill ha lite koll på min baksätes-codriver). Och vad fick vi se när vi kom ut? En lastbil. Med en traktor på flaket. OCH ett tåg i bakgrunden! Wow! Med en buss och motorcykel hade nog lyckan varit total.

   


Det märks att Ian håller på att bli stora killen. Inte nog med att han älskar att åka "bibi-buss", han sitter själv därbak och betraktar omgivningarna - om han inte somnar, vill säga! Dessutom vill han inte bli buren, han trycker själv på hissknapparna, och han kånkar sin ryggsäck med mellanmål och DVD-spelare genom sjukhusets långa korridorer. Kan detta innebära framtida fjällvandringar måntro...?


Stor liten kille med stor liten ryggsäck.


Det har varit en omtumlande tid, och det är sant som det sägs: ingen förlossning (och ingen bebis) är den andra lik. Nu ska jag försöka komma i säng, så jag förhoppningsvis är någorlunda utvilad när jag hämtar hem mina älsklingar. Nu vet ni i alla fall lite mer om vad som skett på sistone, och jag törs lova att det kommer fler inlägg och fler bilder på oss allihop - fast om och på vissa kanske mer än andra... /Jon


Ian · Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards