jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2014 20:00


Tiden rullar på och jag med den. Stor och tung, men graviditeten verkar fortlöpa fint så konsekvenserna får jag ta sen. En sak i taget - och först ska bebisen ut.

Nytt MVC-besök idag. Blodtrycket var fint, 120/80, sf-måttet hade ökat med en centimeter till 36, bebisens hjärtslag var något lägre nu men ändå i närheten av vad slagen legat på, 130, och väldigt nära helt fixerad.

Från och med vecka 39 så erbjuds man hinnsvepning och barnmorskan gjorde ett försök men jag var inte tillräckligt mogen för det. Det behöver ju inte betyda något, kan ju bli bebis närsomhelst i alla fall...

Dock bokade vi in en extratid i nästa vecka för att kolla om det går att göra ett nytt försök då. Jag är ju övertygad om att jag kommer att gå över tiden med ett par veckor igen, och det vill jag ju helst slippa så det vore bra om det gick att genomföra då.

Sedan behöver inte det betyda att det sätter igång något, men... Jag tror fortfarande att det blir en julibebis. /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2014 19:00

... men de här duktyngderna var ju så fina!


Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2014 09:58

Förmiddagsrastningen är avklarad och Nalle var på,

både för lugn promenad utmed ån och lite jobb.

11-årsdagen närmar sig...


Casual Tuesday


Working Class Hero

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards