jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Skitväder...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 mars 2014 12:27

... som inte alls är särskilt uppiggande. Vi har gått på halvfart här och Ian somnade väldigt fort efter lunchen. Inte helt omöjligt att jag gör honom sällskap för jag är trött. Jag sov inte så bra i natt. Krånglig gravidmage och kraftiga vindbyar. Nu blåser det i alla fall inte lika mycket men det faller snöblandat - tur att det ser ut att vända igen redan imorgon. Igår kväll var Jon på årsmöte med vattuföreningen och ikväll är det min tur att vara borta. Då är det dags för den avslutande träffen på Första hjälpen-kursen. Jag kommer nog att vara lika trött den här gången, men vi har fått en bok att kika i också. /Jenny

 
 
Ingen bild

skrivmoster

26 mars 2014 12:36

Här är det samma skitväder och helst skulle man gå och dra nåt gammalt över sig ... :) Men förskolan väntar att vi ska hämta barnen och vi fick en extra dag med "förtjänst!" Jag har min halvfasta så jag är lagom alert när jag känner suget i magen. Men det är tur att det finns vatten! Och en morgondag då man får äta som vanligt igen!

Söta bilder på Ian och bebismagen!!
Må gott och vila det du kan! Kramar

Jenny och Jon Sjöberg

26 mars 2014 12:59

Jag hade gärna stannat kvar länge i sängen i morse men Ian och Nalle ville annat. Det var helt klart lättare igår när inte ens massa kläder behövdes på och Nalle var torr efter promenaden. Men det här var ju bara ett kortare bakslag vad det verkar. Hoppas att vi får bättre väder båda två imorgon! Kram. /Jenny

 
Malin

Malin

26 mars 2014 15:20

Känner ingen din trötthet , men vet du . . . trotts att min mage strejkar så har min trötthet så gott som försvunnit och både jag och T är helt säkra på att det är tack vare Neferixen , så nått bra gör dom ju :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

26 mars 2014 15:40

Tröttheten beror nog snarare på den senaste tidens yttre påfrestningar. Väntar t.ex fortfarande på att polisanmälan ska komma så den där röran kan lösas... Orosmoln!
Sedan går det ju inte att vila hur som helst när Ian håller igång. Och i natt var det sammandragningar, bebisgympa och blåst om vartannat...
Skönt att du fått hjälp, kommer väl att synas på nästa blodprov då också. Kram! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

26 mars 2014 23:33

Vinden störde mig också, och sörjan som föll från ovan fick mig att stanna inne idag. Trist, men destor mer produktivt för mitt sökande.
Hoppas att kursen fick ett bra avslut och att bebis tar det lugnt just nu.

Jenny och Jon Sjöberg

27 mars 2014 06:39

Den här bebisen var morgonpigg idag, och Ian också men vi fick ju chans att säga hej då till Jon innan han fort till jobbet. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards