jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Ian ville se hockeyn

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 januari 2014 09:32

Igår kväll hade han verkligen inga planer på att sova när det var läggdags (där fick vi kanske för inlägget vi skrev om att han sover bättre...). Inte förrän 22.10 hade han äntligen somnat. Det får verkligen inte bli någon vana för så länge orkar ju inte ens vi vara uppe. Och JVM-finalen fick ju inget vidare slut den heller.

En utav Ians kindtänder är gång, det ser alldeles mörkt ut där den ska igenom och har gjort i några dagar nu. Kanske var det den som krånglade med honom? Eller är han på väg att bli förkyld...? Snuviga släktingar lämnade oss nyss och jag och min näsa är inte helt överens nu.

Det blir lite nässpray då och då, och det står att gravida ska vara försiktiga med även det. Så minns jag inte att det rekommenderades från tiden med Ian. Jag kan inte sova om jag inte får andas genom näsan så på kvällen sprejar jag i alla fall. Jag känner mig inte sjuk, men näsan blir stundom täppt. Det kan ju också vara en gravidåkomma.

Idag är sista dagen av den långa ledigheten och det känns lite vemodigt. Det är ju så skönt att vara hemma tillsammans båda två. Och när jag kikar i kalendern är det väldigt långt till nästa längre ledighet. Påsken är inte förrän i vecka 16...

Det får nog bli att planera in någon kortare ledighet innan dess. Sedan kanske det är fler släktbesök på gång också.

Bortsett från hockeymatchen till helgen så är nästa sak att se fram emot ultraljudet om ganska prick en månad. Det ska bli så spännande att få se vem det är som huserar där inne. Och numer berättar de könet på bebisen, om det går att se vill säga - och vi vill ju gärna veta.

Nu ska vi göra vårt bästa för att ta tillvara på den här sista dagen innan vardagslivet drar igång igen. /Jenny

 
 
Ingen bild

Camilla

6 januari 2014 14:54

God fortsättning!

Blir det tjejnamnet Ni hade förra gången nu om det blir en tjej???

//Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

6 januari 2014 15:29

Japp, då blir det en Isa. Om det är en pojke får vi ju förhoppningsvis lite betänketid i alla fall, för där har vi inget självklart just nu. Kram! /Jenny

 
Nathalié - Mamma till Charlie

Nathalié - Mamma till Charlie

6 januari 2014 14:59

hoppas ni håller er friska.. jag har blivit förkyld och har ingne ork alls i kroppen. och charlie har varit gnällig dygnet runt i några dagar, så det har inte blivit mycket sömn heller.. och att jag dessutom gått upp 0,5 kg gör allting värre..

http://livetomyarp.com

Jenny och Jon Sjöberg

6 januari 2014 15:31

En olycka kommer sällan ensam heter det ju... :(
Och det är ju inte lättare att äta "rätt" när man inte mår bra eller har orken.
Det kanske är tänder på gång för Charlie också? Men det är ju inte lätt att veta.
Hoppas att du snabbt kryar på dig! Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Linda

7 januari 2014 14:43

Ja, nu är vardagen igång. Hoppas att Ian slipper förkylning, och att det ger sig med din näsa snart. Jag är hemkommen från Stockholm. Nu blev det så att vi åker till Finland kommande helg. Jag som sa att jag skulle vara "fri" för fika då får skämmas och be om ursäkt. Vi bestämde aldrig något vad jag minns, men ändå... Det ordnar sig ändå såklart, innan jag far iväg (det vet jag fortfarande ej när det blir) :)

Jenny och Jon Sjöberg

7 januari 2014 17:17

Vi ska ändå till Karlstad i helgen och se på hockey, så då hade det inte gått i alla fall.
Vi får väl höras när du är tillbaka om helgen därpå istället. Då vet jag inte att vi har något inplanerat.
Ian sov inte alls bra i natt och redan vid halv tre låg han i vår säng. Nu låg han i alla fall mer still än vad han brukar.
Ha det så kul i grannlandet och gratta för "stölden" av vårt guld. ;) Hahahaha! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards