jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 september 2013 19:51

På eftermiddagen gick jag med Ian på trehjulingen till lekplatsen. Jon gör ju övningsdygn nummer 516 så det gäller att fördriva tiden efter bästa förmåga. Och idag hade jag i alla fall tur med vädret.


   


På Ian är det full fart större delen av tiden som han är vaken, och det gäller att ha koll. Så det är väl ingen större hemlighet att det är ganska skönt när han somnat så det blir lite egentid. Men inte för mycket, det blir säkert en tidig morgon imorgon också. Dessutom ska jag göra bort mig totalt och delta i en podcast. Råkade vinna en grej och det räckte tydligen inte med att svara på några frågor för en artikel. Sedan var det väl lite annat också. Men nu ska jag surfa vidare på den här obehagliga laptopen i spiskassettens sken och värme. Jag och Nalle myser och njuter av tystnaden. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 september 2013 13:02

Det blev mycket vakentid med Ian i natt som inte ville sova. Vet inte riktigt varför. Och vid halv sju imorse ville han absolut inte sova mer för då var det dags att gå upp, tyckte han. Efter frukost gick vi till ICA och handlade lite, sedan till Apoteket innan vi gick hem och rastade Nalle. Väl hemma så kraschade datorn och det blev en promenad för att lämna in den. Måste ha datorn! Gillar inte att surfa via mobil eller som nu, laptop. Och hoppas att allt går att rädda... I samma veva fick jag en sms-avisering så turen fortsatte till Pressbyrån. Det blev lite mer rännande än vad det var tänkt. Och innan lunchdags hann jag boka in DHL imorgon också, för de hade en sändning till mig. Hoppas att Ian sover middag länge. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards