jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 september 2013 19:30

Vi hittade aldrig någon vinterjacka till Ian i Ullared och sedan dess har jag kikat runt. För jag inbillar mig att det blir smidigt att bara ta på honom en jacka och sedan stoppa ner honom i åkpåsen när vi ska ta våra promenader. Redan nu är det ganska kallt om morgnarna. Även lättklätt när man ska åka bil. Tunnare vantar har jag också letat efter. Han har en del tjocka, men de är ganska klumpiga och alldeles för varma att använda redan nu.



På H&M hittade jag det jag sökte. Med jackan följde också ett par byxor med. Lika bra det för de från Ullared kommer att vara stora ett tag, och sedan det blir bra komplettering till overallen. Det blev även en tvådelad pyjamas. Bodypyjamasarna är fina och så men vi tycker att det är smidigare när vi ska byta blöja på honom på natten när det bara är att dra av byxorna. Sedan blev jag "tvungen" att köpa Superman-mockasinerna. Jag hade ju en stor high school-crush på Dean Cain som spelade Clark Kent i tv-serien "Lois & Clark", en serie som jag var besatt av. 



Nu ser han ju inte riktigt ut så här idag, han fyllde 47 (!) den sista juli, men då... Yummy, yummy, yummy!!! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 september 2013 19:15

Jo, det gör jag verkligen! Och det vet ni ju om. ;)

Jag hade turen att i deras Dela en Coke-tävling vinna ett förkläde i slutet av maj. Men vinsten dök aldrig upp.

Tiden gick och vi har haft annat att tänka på, men för inte så länge sedan kontaktade jag tävlingsarrangören. De ursäktade sig så mycket och skulle ordna upp det hela.

Men istället för ett förkläde skulle jag få ett badlakan och en väska skrev de som svar i ett mejl. Okej, det blir väl bra, tänkte jag. Fler saker till samlingen.

Och när de skrev väska tänkte jag någon mindre tyghistoria - INTE EN HEL KABINVÄSKA!!!

Gissa om jag blev överlycklig när jag på parkeringen tjuvkikade (ja, jag kan inte hålla mig, överraskningar är inte min grej...) i kartongen.



Men den här attraktiva väskan vågar man väl inte resa någonstans med, för då lär väl någon stjäla bagaget bara för väskans skull...?


Coca-Cola ska förresten göra en reklamfilm som innehåller några utav vinnarbilderna från tävlingen. Jag har svarat att de får använda min bild om de vill. Företaget var ju dock noga med att poängtera att man inte skulle få någon som helst ersättning för användandet av bilden. Men det gör inte mig något, att bara komma med vore ju skitskoj! Fast chansen är nog ganska liten...

Skulle ni se att reklamen börjar köras får ni gärna tjoa till... oavsett om jag och Nalle kom med eller ej. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards