jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 augusti 2013 22:00

Jag tänkte ge mig på att fixa Ians födelsedagstårta själv. Så för första gången i mitt liv har jag testat på att provbaka innan lite för att få lite bättre koll. Jag är inte riktigt på det klara med hur tårtan ska se ut, men jag vet att jag vill ha färgade tårtbottnar och oblaten är redan fixad.

Jag provbakade bottnarna. Först gjorde jag en smet som jag delade på tre, karamellfärgade och gräddade i omgångar. Ganska snart insåg jag att jag måste öka receptet kanske två eller tre gånger för att få till någon höjd. Så det var väl tur att jag testade ändå. Jag tycker att färgerna blev fina i alla fall. Färglatt glatt!


 


När bottnarna var färdiga hade jag egentligen inte tänkt göra något mer med dem. Tänkte att vi kunde äta dem som sockerkaka bara. Men... så har ju inte vem som helst namnsdag idag, så då jag slängde hastigt och lustigt ihop en liten tårta. Och namnsdagsbarnet för dagen heter ju:



Vi får väl se om jag kommer på något bra för Ians tårta, men vad jag än hittar på så kommer ändå ingenting utav det att bli finare än foto-oblaten. :) /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 augusti 2013 13:45

Ja, det är inte alltid som vi har har koll på läget... I Ullared köpte vi Skönheten och Odjuret på DVD, men så kikar vi i filmhyllan hemma och hittar samma film där. Också den inplastad!

Vi har ingen aning om varifrån den filmen kommer, men vet så mycket som att vi inte behöver två exemplar av samma film. Vi lottar ut den ena filmen, någon kanske är intresserad av den, för det är ju en bra Disney-film.



Det blir ett enkelt tävlingsupplägg där vi lottar fram en vinnare.

Lämna en kommentar (med mejladress i kommentarsfältet om du vill bli kontaktad)

och återkom på söndag för att få reda på om du vunnit.


Snabbt och enkelt! Men max ett deltagande per IP-adress måste det ändå bli.


Tävlingen pågår alltså till och med den 24 augusti.

Lycka till!


Tävlingen är avslutad. Grattis Camilla!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 augusti 2013 13:41

Oj, vad många småttingar det var med på babyleken på Familjecentralen. Tror att det var runt femton stycken små godingar. Några utav dem var bara några veckor gamla. Ian såg ut som en jätte där han kröp omkring... Det blev många intryck för sinnena och i vagnen hem somnade han gott. /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 augusti 2013 13:26

Vi var ju borta några dagar i förra veckan och under den tiden hade äppelträdet släppt en massa frukt. Vi började plocka i skottkärran. Och nu från torsdag i förra veckan tills alldeles nyss är skottkärran nästan full. Ändå är det en massa frukt kvar på trädet...

 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards