jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 maj 2013 17:07

Att det är ett mycket positivt miljötänk bakom klädbytardagar är bara en i mängden fördelar med dessa tillställningar. Att priserna är bra är förstås en annan. Många kläder som de små har blir ju knappt inte slitna...

Vi var i Parken och letade kläder och annat - fast var egentligen inte ute efter något. Men hittade en mikro till lekstugan, ett spel och så en del kläder.


Kläder, sandaler, stövlar och lägg till en leksaksmikro och ett sällskapsspel för 275 kr.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 maj 2013 17:03

På ICA fann jag Coca-Cola-flaskor med personnamn på. Hittade dock ingen med mitt namn på... :( Men det var ganska urplockat. Tog en som det stod "Tjejen" på i alla fall... Och så några 1,5-liters på vilka det stod "Familjen" och "Vännerna". /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 maj 2013 20:45

På förmiddagen var det dags för ännu en mammagruppsfika. Några utav oss träffas ju då och då under veckorna ändå, men det är kul att kunna ses så här också. Mammorna från vår föräldragrupp - om några veckor var det ett år sedan vi träffades för första gången. Det ska bli spännande att se vem som blir först att bli tvåbarnsförälder...

På vägen hem stannade jag och Johanna till i den nyöppnade barnklädesaffären. Den drivs av en tjej som syr upp egna kläder i härliga tyger. Mycket fint - och billigt! Att beställa en mössa i valfritt tyg kostade bara 50 kr. Så det får nog bli ett besök dit igen någon gång.

Ian sov i vagnen hem från träffen och vaknade upp utvilad och redo för bus hemma. På något vänster lyckades han få tag i duken igen, men det var som tur var bara plasthållaren med fjärrkontrollerna som han välte. Busungen! Startade både digitalboxen och videon igen också...


 


Sedan passade det inte honom att äta maten, fastän jag testade två sorter, men fruktpurérna gick ner hur lätt som helst... Jag ammar förresten knappt inte alls längre. När han istället började att leka med min bröstvårta såg jag det som att det inte var något som han var intresserad av längre. Och han var ju helammad så länge som det rekommenderades.

Mensen kom kanske just på grund av avvänjningen tillbaka för ett tag sedan. Och säkert finns det en förklaring till att ägglossningarna känns av mycket mer intensivt nu än någonsin tidigare...

När Jon kom hem gick vi och hämtade ut ett paket från Shopping4net. Man fick rabatt om man gillade dem på Facebook, de har rea på leksaker och dessutom är det fri frakt nu. Jon behövde linser och Ian/jag behövde leksaker. Så utöver linserna blev det en plocklåda med träklossar och ett hundpiano med flera funktioner.



Ja, jag tyckte då att det verkade vara superfestligt, men ska nog ändå önska mig något annat när det börjar dra ihop sig till min födelsedag...

Imorgon är det klädbytardag i Parken. Efter lite inside info vet vi precis hur vi ska gå tillväga: ha med en egen stor påse => VIKTIGT!<=, plocka allt man fastnar för direkt, för det kan vara försent när som helst, gå till ett hörn och undersöka varorna närmare för att göra en slutgiltig bedömning, lämna tillbaka eventuella ointressanta varor och betala. Nästan så vi övervägt att campa utanför så att vi hamnar först i kön. ;)

Näej, det får nog bli sovmorgon för oss. Eller hur, Ian? Men vi funderar faktiskt på att ta vår första cykeltur till försäljningen. Barnsitsen sitter på och en testtur är cyklad i trädgården. Verkar lovande.



Det lutar åt att det även blir dags för premiärgrillning i helgen, på söndag är det tipspromenad igen, häcken behöver krattas, datorns bilder behöver säkerhetskopieras, har en kaka som jag velat baka länge, ved som behöver klyvas och travas. Så det ska nog inte bli några problem att få den här helgen att gå också. /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 maj 2013 20:30

Hos Hilmas Pyssel finns det mycket fint pyssel. I nätbutiken finns det pärlor i alla möjliga utföranden, det finns smyckesdelar, spetsband, smyckespåsar - helt enkelt allt för att kunna underhålla sig väldigt länge. Bra priser på  pyssel i mängder och bara 15 kr i frakt och fraktfritt över 500 kr - det är Hilmas Pyssel det!


     

Smyckespåse i organza, turkosa ispärlor, oval ramberlock med glas och Ivory spetsband är bara några utav de många pysselprodukterna som du kan hitta. Dessa gillar vi särskilt!


 

Vi tävlar ut ett presentkort från Hilmas Pyssel!

Tävlingsregler:

För större chans att vinna:

  • Skriv om tävlingen och länka till tävlingen och varan på Facebook 
    eller skriv om tävlingen och länka till tävlingen och varan i din blogg

Lämna en kommentar till det här inlägget och berätta vad du gjort för att delta i tävlingen.

Tävlingen pågår till och med den 17 maj och är öppen för deltagare i Sverige.

Vinnaren presenteras på bloggen och det är upp till vinnaren att kontakta oss.

Lycka till!


Tävlingen är avslutad. Grattis till Anna!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2013 21:00

Läs hela artikeln hos SvD.


Och jag hoppas MASSOR på att de väljer att sätta Jenny på en av flaskorna! Det ska väljas namn bland några utav de 150 vanligaste i Sverige i åldern 12-29 år enligt SCB:s statistik. Undrar om jag finns med på den listan...? Verkar dock tveksamt. Annars kanske de kan göra ett undantag?



Tycker nästan att jag borde ha en hel etikett för mig själv, med efternamn och allt, för jag tillhör ju eliten av Coca-Cola-drickare - och det är jag stolt över! STOLT!!!

Till exempel står det på mitt frukostbord, bredvid mjölkglaset, alltid ett glas med Coca-Cola. Drycken passar ju i alla lägen - och är alltid god.



Minns ni att jag för ett par år sedan vann en årsförbrukning med Coca-Cola och var lyckligast i hela världen? Men det hade nog blivit fel någonstans för burkarna räckte inte alls ett år. De tog slut mycket fortare... 

Det skulle ju vara så himla skoj att få dricka min egen Cola. Hoppas, hoppas! /Jenny


  


 (Nej, det här inlägget har jag inte blivit sponsrad för av Coca-Cola, men det skulle jag supergärna vilja bli!)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2013 19:00

Leverans från Adlibris: en bunt med en massa härlig läsning. En pocket från favoritförfattaren Sophie Kinsella (ni har väl läst roligaste boken ever Mina hemligheter av henne?!?!), På spåret-boken, för nu råder viss programabstinens och ett bokmärke för att ge ett litet stöd till SOS Barnbyar när jag ändå beställde. 

Jag klickade också hem Barnkammarboken med DVD och sedan flera barnböcker. Jag är ju så förtjust i just barnböcker. Härliga bilder, charmiga texter och nästan alltid slutar det lyckligt!

Hoppas att Ian kommer att gilla dem också, för de var ju till honom. Lite grann i alla fall... ;) /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2013 18:45

Jon är alldeles för upptagen med att äta frukost i tid och otid på morgonen. Han ska göra gröt, koka ägg och allt vad det nu är, så han har absolut inte tid att läsa morgontidningen på rätt dag utan läser den istället en dag i efterskott. Han har däremot tid att ta in den så jag kan läsa den när jag äter frukost när jag går upp.

Idag hade han lämnat ett litet meddelande på tidningen:

"Vilken härlig ledighet jag haft med dig! Skönt att det snart är helg igen. Puss!"


Det var ju en mycket mysig läsning att vakna upp till. Och snabbt som attan grabbade jag tag i en blyertspenna och kladdade dit: "DITO!" Kunde ju inte vara värre jag... ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2013 11:54

Jag och Ian var i kyrkan på förmiddagen för det här skulle vara sista gången innan sommarlovet (redan?!?) och nu öppnar de inte den verksamheten igen förrän i september. Vi hann i alla fall delta i sångleken innan de ringde från Candela second hand och ville hämta våra grejer. Så det var bara att packa ihop och gå hem igen för vi ville ju gärna bli av med sakerna.

Vi kom hem samtidigt som lastbilen backade upp på uppfarten och tre män lastade snabbt på grejerna. Kanske att vi för första gången kan testa om bilen går in i garaget nu... Det har inte blivit av innan då garaget fått vara förvaringsplats.

Nu när vi lättat lite grann kan vi göra plats för nytt! ;) Väntar paket från Adlibris, Shopping4net, Ians pekbok från Lookibooki, och sedan en leverans av en Big Boy! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards