jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 mars 2013 15:16

Rosa är en jättefin färg. Och ännu finare är den där Barbie bor, och nu har vi sparkat ut henne - och målar om i färgen elegant (låter ju mycket finare än grått som det faktiskt blir...). Större delen av källarens väggar är rosamålade men så vill vi inte ha det.


 


Idag påbörjade jag det arbetet eftersom färgen till "kontoret" tog slut igår, men den eleganta (oh là là!) färgen hade vi. Dock vill vi, eller kanske mest jag dårå, riva några väggar i källaren så jag var lite osäker på hur mycket målarjobb jag skulle lägga ned. Vi, eller jag dårå, vill öppna upp det stängda utrymmet under trappen och slå ut (eller in kanske det heter, vad vet jag...) väggen till pysselrummet och göra ett allrum där istället. Öppna ytor! Så vi får väl se hur länge mitt pysselrum blir kvar.



När jag målat klart det jag kunde, och Ian låg och sov gick jag lös på trappen också. Jag slet bort heltäckningsbitarna - och de satt verkligen som berget! Förr gjorde man saker ordentligt minsann.

Men jag fick loss allesammans, fast det känns redan i armar och händer. Nu ska trappen slipas, vitmålas och sedan ska vi klistra på trappstegsskydd. Lätt som en plätt. Typ. Och klart ikväll. Hehehehe! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 mars 2013 11:19

På bilrutorna i bagageutrymmet har vi smidiga solskydd från Solarplexus så att inte Nalle ska behöva få starkt ljus på sig och även ha det svalare.

På rutorna i baksätet har vi alltid haft solskydd också för hans skull, men då vanliga med sugproppar och Bilar och Askungen-motiv. Nu har vi dock skaffat de helt klart snyggaste solskydden - med Ian på!

Personligt solskydd från Fujidirekt.

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards