jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under februari 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2013 22:00

Jag har alltid haft knepiga drömmar och mardrömmar. Men de har alltid varit så overkliga, mardrömmarna har mest handlat om zombies, varulvar, utomjordiska monster och liknande. Och sådana finns ju inte - eller...? Hursomhelst. Jag har med andra ord drömt väldigt "omoget" - tills inatt!

Då drömde jag nämligen att Jenny skickade mig alldeles ensam att handla på Ica, och inköpslistan blev bara längre och längre när jag irrade runt där i gångarna utan en aning om vart jag var på väg. Och när jag till slut äntligen kom till kassan med en överfull kundvagn och började lasta upp allting på bandet, så såg jag till min fasa hur summan att betala bara ökade, och ökade, och ökade...



Till slut hade jag köpt för mer än jag visste att vi hade på kontot, så jag fumlade upp mobilen ur fickan och ringde Jenny för att be henne gå in på internetbanken för att flytta över pengar från sparkontot. Allt medan jag med andra handen frenetiskt fortsatte att lassa upp varor ur kundvagnen - som aldrig ville bli tom! Och kön bakom mig blev längre... och längre... och längre...

Jag fick inte veta hur det gick, för plötsligt vaknade jag. Och nu undrar jag om det här är en vanligt förekommande mardröm bland småbarnsföräldrar, eller åtminstone vuxna i allmänhet? Brr... Huvvaligen! Nästan så man saknar zombierna... ;) /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2013 16:45


Idag kom det något så ovanligt som knoppar med posten. Vackra knoppar som ska pysslas upp här och var i vårt hem. Knopparna kommer från Nillas Handelsbod som vi samarbetar med i en tävling - den har ni väl inte missat? Vinsten är ett presentkort värt 500 kr och för den summan kan man köpa en väldans massa knoppar. Men i shoppen finns det förstås annat också.


  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2013 16:30

I slutet av september i fjol var kompisen Jenny och dottern Hilda och hälsade på oss, då var Ian bara några veckor gammal. Det känns så otroligt att han varit så där liten - och det bara för några månader sedan.

Finaste Hilda och Ian för alldeles för länge sedan...


Hilda höll honom och dessutom hade hon med sig paket till Ian då: snygga kläder med Blixten McQueen på och just de kläderna hade han passande nog på sig idag, för nu passar de.

Ian visade idag upp större delen av sitt register: han skrattade, han grät, han sov... Bäst var förstås när Jenny sjöng för honom och favoritlåten "En kulen natt" var nog bäst, för då såg han så här glad ut.


Vi fikade lite och pratade desto mer och kom fram till att det dröjer alltför länge mellan gångerna som vi träffas - särskilt när vi faktiskt inte bor så långt ifrån varandra. Men tiden rinner ju bara iväg. Hux flux hade vi vinkat av Jenny och så var det sotarn som stod i hallen istället... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 februari 2013 08:26


 

Hjärta till dig, fina läsare!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 februari 2013 19:15

... som annars finns på Bloggplatsen. En tjuga i månaden men det tycker vi att det är värt för att bloggen ska bli mer översiktlig och dessutom kanske vi inte ställer oss bakom all reklam.

Men nu har det uppstått något krångel när man ska få bort reklamen. Man måste ha någon app från Wywallet - och det verkar krångligt värre.

Så bli inte förvånade om det framöver kommer att komma irriterande reklam här hos oss. Jag har i alla fall hört av mig till Wywallet på deras fb-sida om hur jag ska göra. Dock inget svar från just dem än, men väl ett annat svar...

Kanske har den här personen stor insikt i det hela och det talar ju för att det kanske inte kommer att bli så lätt som det varit tidigare. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 februari 2013 18:45

Ian sov bra natten till igår med en sovtid på elva timmar och det gick lika bra i natt. Då blev det 10,5 timmar. Så skönt! Men frågan är om han sover lika bra på vaccineringssprutorna som han fick idag...? Hans mått togs också och hans kurva ser fin ut. Nu är han 66,5 cm lång och är ingen lättviktare precis med sina 7505 gram. Det är rena rama styrketräningen att bära runt på honom!

BVC ligger numer i anslutning till Familjecentralen och där var vi på babyleken i förmiddags. Tror att Ian tyckte att det besöket var roligare, för sprutorna i benen gjorde lite ont. Efter förra vaccineringen märktes det inget på honom och vi hoppas att det går lika bra den här gången, men har flytande Alvedon hemma ifall. /Jenny


Ian sa sitt i väntrummet... ;)

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 februari 2013 18:30

 

Har det då verkligen hänt om ingen sett det...?

Kan verkligen alla andra på isen, och bredvid, ha blundat samtidigt...? ;)


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards