jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 februari 2013 16:30

Imorgon tar jag och Ian ledigt - och sovmorgon om jag får bestämma. :) Igår var vi på Familjecentralen och när Ian låg där på mattan rullade han för första gången från mage till rygg. Rygg till mage gör han titt som tätt men det här har aldrig hänt tidigare och sedan gjorde han det en gång till. (Idag har det hänt också.)

Jag fick mitt recept på B12 förnyat för de pillrena ska jag fortsätta äta så länge jag ammar. Smidigt att kunna få det fixat där, för BVC och Familjecentralen ligger bredvid varandra numer.

Idag tog vi oss till kyrkan och deltog i sången där. Det var många barn där idag, fler än det brukar men jag tror ändå inte att det var några barn som hade samma namn. På den här sången är det lite äldre barn med också och det märks på ljudnivån. :)

Efter sången hade jag, eller rättare skrivet Ian, paket att hämta ut. Han hade ju turen att vinna DVD:n Sammys äventyr 2 häromdagen och i den vinsten ingick också ett gosedjur. Det gosedjuret kom inte i lådan, men det gick bra att få ut paketet ändå med mitt leg och Ians registerbevis från Skatteverket. Johanna och Elias gjorde oss sällskap - redo att intyga att vi faktiskt var vi ifall det skulle behövas.

I paketet låg en gosedjurssköldpadda - en Sammy - som nästan var i samma storlek som Ian. Mjuk och söt är den! Som Ian...



Så hittills den här veckan har det varit någon aktivitetet för barn och föräldrar varje dag. Hade kunnat bli hela veckan ut för imorgon drar ju Barnmässan igång i Göteborg men den hoppar vi över. Det som toppar listan på grejer till Ian är en sandlåda och det kan vi fixa ändå. Fast gratisgrejerna hade varit kul.

Jon har både lämnat blod och varit på röntgen idag. Han fick något tungt på foten för en tid sedan som besvärat honom och blev remitterad till röntgen ifall. Vi får svar inom ett par veckor.

Det här inlägget får bli som en liten sammanfattning av två dar då mycket av tiden igår gick åt till färdigställandet av pysselrummet. Nu är det inte mycket kvar... innan jag kan visa upp "mitt" rum.

Igår fick jag sorterat i mina lådor och efter att ha gått igenom mina saker blev jag mest lockad av att göra lite ballongdjur igen. Men pumpen verkade trasig...

Idag återstår veckohandling på ICA, dusch, städa, Apoteket, limma tätning på tvättmaskinen, det sista i pysselrummet. Ja, ja, vi får väl se vad det blir av den planeringen. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards