jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under december 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 december 2012 20:00

Vi gjorde det lätt för oss och åt ute på thairestaurang på Ians dopdag. Han sov gott i babyskyddet, men fick vara med på desserten i form av pumpbröstmjölk då han inte var hungrig innan avfärd.


Ian i sin dopklänning med bambimotiv.


Klockan fyra var det dags för Ians (och bebisen Tyras) dop och vi tog på Ian den gulliga dopklänningen med Bambi på. Det var ju dubbeldop men båda bebisarna var snälla och prästen kunde ta med de båda på varsin "svängom" längs altargången.

Vi har så mycket gott att säga om Ians präst, Sami Kaukonen. Han är mycket lätt att tycka om och behandlar alla livets skeenden så bra. Nu har vi varit med när han hållit i både begravning och dop och han är så duktig. Han hanterar både sorg och glädje på mycket engagerade sätt. Idag roade han gästerna flera gånger. Vi är så nöjda med att vi fick ha honom och hoppas att han inte har något emot att han är med på bilderna nedan.


Ians doppräst Sami med föräldrar och fadder.


Med på bilden är också Ians ena fadder Johan (Eva kunde inte närvara) som var den som bar in Ian och höll honom ända tills det var dags för själva dopakten då prästen istället la beslag på honom. Johan tände Ians dopljus som vi nu ska komma ihåg att tända vid hans framtida dopdagar, födelsedagar och andra högtidliga tillfällen. Utav Johan fick Ian ett fint kors i doppresent. Först var det tal om ett (straff...) livstidsmedlemskap i Leksands IF...


Ian tillsammans med sin fadder Johan.


Prästen läste dikter för barnen när han bar omkring på dem och så här gick en utav dem. Mycket fina rader och detta "tilltag" gjorde dopet lite mer levande när det inte strikt höll sig till ordningen för en dopgudstjänst.


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.


Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.


Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.


Tala om att jag duger just precis som jag är
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.


Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor.


Efter akten i kyrkan for vi hem till oss och bjöd på dopfika och doptårta. Vi hade ju helst velat ha en oblat med Bambi på för att det skulle bli ett tema men istället fick det bli Nalle Puh. Men på så sätt fick ju "vår" Nalle komma med på ett litet hörn också.


Doptårtan.


Det blev en mycket lyckad dopdag och vi tackar för alla fina presenter som Ian fick och tar med oss många fina dopminnen från denna dag. Nu ligger en trött kille och slumrar i mammas säng - det var en stor dag för honom med flera intryck. Inte konstigt att man blir lite trött då...


Ian Sigvard Anders Sjöberg är nu döpt.

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 december 2012 09:04

Ian är uppklädd för sin stora dag! :)

Ian

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards