jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Ammat, skottat snö och gjort upp eld

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 december 2012 16:09

Det fortsätter att snöa och vi skottar och skottar. Ian somnade i vagnen efter amning och jag begav mig ut och kom just in från ännu en rond mot snön och nu tror jag faktiskt att Jon kommer in på uppfarten med bilen. När han nu kommer... Dessutom gjorde jag, bara för skojs skull, ett litet promenadstråk med snöföran i trädgården för nu börjar snön bli så hög att den når över skaftet på gummistöveln. Efter detta skottande blev jag visserligen ganska varm men gjorde ändå upp en liten mysbrasa. Lite vätskeersättning i form av cola framför teven innan Mr Bebis vaknar ska jag nog hinna med nu. /Jenny

 
 
Ingen bild

Linda

7 december 2012 00:24

Mys! Själv tog jag en varm dusch efter en liten första resa till Belfast. Jag är ledig denna vecka så då passade jag på. Därför "backtrackar" jag lite i bloggen eftersom jag inte läst på ett tag. Jag tar en paus ifrån Facebook också så tro inte att jag tagit bort dig som vän om du inte ser mig där Jenny. Inte för att du har tid att vara på fb hela dagarna...! ;)

Jenny och Jon Sjöberg

7 december 2012 03:24

Så skönt med lite ledig tid att göra något annat på! Du kanske vill gästblogga med ett resereportage någon gång...? Det skulle vara kul! För här har vi tur om vi tar oss till ICA numer. ;)
På "riktiga" datorn är jag alltid inloggad på fb och jag kikar in då och då men oftast har det hunnit hända så mycket hos allt och alla att jag inte hinner läsa ikapp. Tacka vet jag bloggar! ;)
Näej, klockan är mitt i natten. Borde väl sova lite innan Ians nästa hungerattack. Kram! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

7 december 2012 10:34

Det vore en stor ära att få gästblogga någon dag (eller natt)! Jag har inga fler planerade resor i år, men det är bara att säga till om ni tror att något kan vara intressant även från tidigare resmål. Säg bara till! :) Hoppas att du fick lite sömn till slut.
Kram! Linda

Jenny och Jon Sjöberg

7 december 2012 11:15

Du har ju varit runt i större delen av världen så det är mycket som skulle vara intressant att läsa om - för vi lär ju inte komma iväg någonstans... Mejla text och bilder när du får tid så sätter vi ihop inlägget. Du kanske kan börja med att berätta lite om dig och hur du hamnade på Irland och berätta om hur det är att leva där, sevärdheter osv.? Några läsare har vi ju i alla fall...
Jo, det blev lite sömn... men väcktes av att prinsen låg i sängen och bajsade - lät som en mindre explosion! Eftersom jag inte litade på blöjan då så gick vi upp. Trevlig helg! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

7 december 2012 13:18

Ja! Jag mejlar dig när jag jobbat fram text. Du får det senast söndag. Först lite om mig som du föreslog. Tack så mycket för den chansen, ska bli jättekul! :D Vilket uppvaknande du fick då.. Haha! Trevlig helg på er med!

Jenny och Jon Sjöberg

7 december 2012 17:47

Det är ingen brådska med texten men det kommer att bli jättekul att läsa vad du har att berätta. Du gör ju resorna vi inte gör! :)
Vi har minsann tagit oss till ICA och tillbaka i eftermiddag! Roligt att få komma ut och se lite folk... ;) Hörs i helgen då! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards