jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Ians dopklänning

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 oktober 2012 17:30

Häromdagen kontaktade vi kyrkan för att boka in Ians dop. Vi hade ett datum i åtanke och just den dagen gick bra, men det blir dopgudstjänst tillsammans med en annan familj.

Vi fick en bokningsbekräftelse med bokningsnummer via mejl från kyrkan - så var det inte förr i tiden! Vi fick dessutom en präst som vi bara har positiva erfarenheter av.

Barnboken Bambis första år var min favoritbok när jag var liten. Jag har fortfarande kvar boken och nu står den sönderlästa berättelsen i Ians bokhylla. Vad ska då det leda fram till? Jo, till Ians dopklänning.

För länge sedan hittade jag Booja som bland annat syr upp just dopklänningar och la den här sidan på minnet. I förra veckan hörde jag av mig om en förfrågan om en klänning med Bambi-mönster på. Och det gick så bra så!

Idag kom den supersöta dopklänningen med posten och det ska bli så roligt att döpa honom i den. /Jenny

 

Ian
 
 
Ingen bild

Camilla

23 oktober 2012 17:53

Vilken underbar dopklänning.. :-D

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 19:12

Men nu börjar jag ju ana ifall du inte kunnat gjort en minst lika fin... :) /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

23 oktober 2012 18:09

Ja alla lär få hänga med i utvecklingen - även kyrkan! Det var ju bra att ni fick den dag ni gärna ville. Hoppas att de inte har plockat bort dopsamtalet med föräldrarna, för det kan vara nog så värdefullt innan.

Det var en dopklänning jag aldrig tidigare sett! Kul att få ha något "eget" som inte alla har. Han kommer att bli så fin i den!

Kram från "den 47-åriga bruden" ... Så länge sen är det!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 19:20

Jag blev så förvånad när jag hörde Jon börja läsa upp vår mejladress i telefonen. Fast smidigt i och för sig.

Och nej, samtalet innan är inte borttaget. Prästen skulle höra av sig framöver så ska vi träffas. Dock vet jag inte hur mycket vi kan bestämma i psalm-väg när det inte var vi som var först "på't".

Ians dopklänning kommer att vara unik. För hon som sydde den hade en stuvbit kvar som hon klippte till så Bambi hamnade fram.
Att läsa böcker för Ian har inte riktigt gått hem hos honom än, men det ser jag fram emot när han börjar tycka om. Han har ju massor med böcker som väntar i sin bokhylla!

Och jag älskar barnböcker - min absoluta favoritgenre. Du har väl läst Adjö, herr Muffin - en otroligt sorglig berättelse, eller Alla döda små djur, som är hysteriskt rolig...? ;)
Som sagt, jag har många böcker som jag vill läsa tillsammans med honom.

Nu ska jag se om jag har två russin i badkaret eller om de vill plaska lite till. :) Trevlig kväll! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

23 oktober 2012 21:10

Att läsa för barnen är jättekul och att se hur intresserade de blir! Det kommer alltid något gott av att ha läst mycket och fått vara med i de olika figurernas historier. Nej jag har inte läst Adjö herr Muffin ... men jag känner igen titeln. Måste nog reparera den skadan!

Hoppas du fått upp badpojkarna ur karet!
Vi har haft en fin dag och kväll - vår bröllopsdag! Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 22:22

Jag har inte hunnit in på någon blogg idag... Min tid vid datorn nuförtiden har minskats drastiskt. Nu sitter jag i sängen med mobilen och har just nattat Ian och snart mig själv...
Så jag önskar dig grattis på bröllopsdagen här!

Att läsa med de små tror jag är mycket bra på många sätt. För fantasin, för att lära sig läsa och skriva, ha en mysig stund osv.
Den sista (tror det var det...) föräldraträffen ska faktiskt lämna Familjecentralen för att hållas på biblioteket. :)
Godnatt, fru Skrivmoster! /Jenny

 
Ingen bild

Linda

23 oktober 2012 21:26

Vad kul med en originell klänning, och Bambi är så söt. Ska bli kul att se Ian i den, för det får vi väl hoppas jag. :)

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 22:04

Givetvis ska vi fota honom i klänningen. Men som han växer får vi hoppas att den kommer att passa... ;) /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

23 oktober 2012 21:46

Nej där går min gräns... Kan inte virka kläder... hihi

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 22:06

Jorå!!! :D /Jenny

 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

23 oktober 2012 21:46

Men vilken underbar och annorlunda dopklänning! :)

http://caroliinea.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 oktober 2012 22:09

Min lillebror hade Leksands matchtröja som förslag... Vi tyckte att det här blev mycket bättre! :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards