jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Ännu en dag som försvann...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 oktober 2012 20:17

... så de där extra timmarna av sömn som vi fick i imorse var snabbt som bortblåsta. Vi fick ut några blocket-annonser och har faktiskt fått sålt lite grejer. Det passar verkligen bra med lite extra pengar nu när vi är föräldralediga, som är en ekonomisk förlust men allt går ju inte att värdera i pengar. 

Vi har ordnat med att posta paket och sälja på plats, städat det vi kunnat i källaren, tagit ett par promenader, haft Ians morbror, kusiner samt mormor och morfar på besök, badat Ian...

Och vi som inte hade något planerat alls för dagen när vi steg upp imorse. Så nu är vi absolut inte redo för nattskiftet. ;) Men bebis kanske förvånar och sover flera timmar i sträck i natt. Hahahahahahahahha! Hoppas går ju...

Vi bjuder på några bilder från dagen - och ser det inte ut som att Ian ler...? Tänk att skötbordet kan vara en så skojig plats. Ibland i alla fall.

 

 

En glad liten skit!

Ian
 
 
skrivmoster

skrivmoster

4 oktober 2012 22:10

Det verkar ha varit en dag med flyt! Jo han ler absolut och ser så nöjd ut! Verkligen en glad liten skit!!
Paketet till honom har jag inte fått iväg för det har regnat så kopiöst att inte ens den lille godingen fått mig att gå ner till affären. Nu när jag äntligen handlat nåt så blir det liggande. Men det kommer ...!

Sov gott alla tre! Han kan väl vara trött av alla gäster ni haft!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

5 oktober 2012 09:18

Jo, hej vad det gick i ett igår... Hoppas att det blir lite lugnare idag för Ian sov "som vanligt" ungefär två timmar i stöten innan han vaknade. Men vi hinner ju sova lite emellan...

Ingen brådska med något paket och jag skrev ju att du inte behövde köpa något till honom alls. Och solen som vi har fått idag lånar jag inte ut... ;) Hoppas att du får en bra dag ändå. Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Linda

5 oktober 2012 00:33

Ja, antingen väldigt glad eller väldigt "gasig"... :P nä definitivt glad! Jag blev glad av att se bilderna!

Jenny och Jon Sjöberg

5 oktober 2012 09:15

Gaser har han ju i och för sig men jag kände igen lukt eller hörde något just då, så vi inbillar oss att det var glädje. :) /Jenny

 
Ingen bild

Lina

5 oktober 2012 15:00

Åh, sötnöten så fin han är! Att dagarna försvinner... tja, det är väl så det är med barn antar jag. Känner igen mig själv där för det är alltid "sen ska jag..." men det där sen inträffar i princip aldrig. Eller då det väl gör det så slutar det oftast med att jag själv passar på att krypa till kojs och soooova. Men där brukar först infalla tre miljoner måsten och borden före dess. Som förälder har man alltid något att göra och skulle det en dag hända att man inte har något för händerna blir man så förvånad att stunden hinner passera innan man fattat att den ens uppenbarade sig.

Just nu har jag en 16 månaders dam här som står på huvudet i en kartong som är full med kryddor. Mycket spännande tydligen att skaka paketen och höra hur det rasslar och smaka lite på allt möjligt. Får väl vakta ; )

Jenny och Jon Sjöberg

5 oktober 2012 17:57

Vi har en lista med sådant som vi borde ta tag i. Och sakta men säkert försvinner det saker. Men det är mycket, mycket kvar - fast allt kanske inte är så viktigt. Ska nog försöka få till en myskväll idag. Fast vi kanske somnar också...

Hoppas att kryddburkarna höll! ;) /Jenny

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem Östergötland)

5 oktober 2012 17:36

Men gisses så charmig och underbart söt Ian är, man smälter verkligen./Trevlig helg & kram till er...

Jenny och Jon Sjöberg

5 oktober 2012 17:53

Ja, fast han kan låta också... ;)
Trevlig helg till dig också! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards