jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 september 2012 18:32

Och kvinnan från BVC hann knappt ut genom dörren innan killen från Anticimex kom. I villaförsäkringen som vi tecknade hos Folksam ingick den här mindre besiktningen och något nytt uppkom egentligen inte. Huset var ju besiktat när vi köpte det. Att vi så småningom måste göra något åt de två rummen i källaren som de förra ägarna inrett visste vi redan. Allt för att inte få fuktskador. Men jätteakut var det väl inte och källaren har vi ju bara börjat så smått med. Det var dagens besök det - och det räckte gott. :)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 september 2012 18:00

Strax efter lunch hade vi hembesök från BVC inbokat och inte långt efter att kvinnan gått satt det en napp i munnen på Ian. Ha!

Hon föreslog faktiskt själv att vi skulle använda napp för tydligen har lille prinsen utnyttjat mig som napp. Hon tyckte inte alls att han behövde äta så ofta och så länge.

Och det tyckte inte vågen heller...

Nu väger store prinsen 4080 gram. Han har ökat med 438 gram sedan återbesöket på BB för en vecka sedan. Rekommendationen var visst minst 150 gram i veckan...

Så jag har väl blivit lite utnyttjad som en tröstnapp.Viktuppgången var inte farlig, men inte heller nödvändig. Jag tycker att det känns jättebra att veta att han går upp i vikt och att nu kunna börja med napp. För det har känts som om jag knappt kunnat visa mig utan att han verkat hungrig. Nu kan jag sitta och mysa med honom och en napp, istället för som bara en mjölkkartong.

Ian klarade besiktningen bra - och vi också vad det verkade - och han imponerade med sin starka nacke och blick som han redan är duktig på att fästa.

Tips för att få honom att sova lite bättre var att han ska somna och vakna på samma ställe. För annars kan han vakna upp på en plats som han inte vet hur han hamnat på och det kunde skapa förvirring och oro. Verkar ju lite märkligt, men med napp bli det kanske lättare för annars har han mest somnat hos mig efter amning och sedan har vi lyft i honom i babynestet alldeles bredvid eller i spjälsängen. Men som sagt märkligt låter det... /Jenny

Napp-time it is! ;)

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 september 2012 14:30

Vi hade förhandsbokat Peter LeMarcs efterlängtade CD: Svag doft av skymning. Idag var det release och den kom punktligt i lådan från CDON. Vi fick skivan signerad och dessutom en singel.

Men nu hade jag ju redan fått LeMarcs autograf för den hade Jon fixat till mig i födelsedagspresent. :) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 september 2012 09:40

Jag gick upp massor i vikt under graviditeten. Vid tidpunkten för ägglossningen vägde jag 57 kilo - och dit vill jag gärna tillbaka. :) Den 9:e september, ett par dagar innan Ian förlöstes vägde jag 81,1 kilo! Jag gick alltså upp 24 kilo, och inte alls så särskilt mycket i början. Det gick fortast mot slutet, och att jag blev så svullen bidrog en hel del...

Imorse stannade vågen på 69,3 kilo. Minus 11,8 alltså. Det låter ju mycket men när man ser till hur mycket jag ökade i vikt är det ju knappt hälften. Om man ska hitta något positivt i det hela har det ju bara gått två veckor sedan kejsarsnittet och förhoppningsvis fortsätter jag viktnedgången.

Sedan har jag faktiskt inte gjort någon större ansträngning än för att göra något åt det så jag får väl vara glad ändå. Jon sköter Nalles promenader och jag och Ian följer med någon gång bara. Häromdagen var jag faktiskt inte utanför dörren en enda gång - bortsett från BB-tiden så vet jag inte när det hände senast. Men framöver ska det bli ändring på det... även om det är svårt att hitta rätta motivationen när jag minskar i vikt ändå. ;) /Jenny

Fler promenader ska det bli!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards