jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 september 2012 20:15

Så har ännu en dag rusat fram... Men lite har blivit ordnat idag med. Bland annat en frisktandvårdsförsäkring och lite ved till vår mysiga öppna spis som faktiskt brinner nu. :)

Jag var till tandläkaren och dit har jag inte varit på ett bra tag men besöket gick ok. Inga hål och bara en lagning som var lite trasig som de åtgärdade på några minuter. Men varför ska det behöva vara så dyrt att gå till tandläkaren: 1170 kr?!
När det kom till försäkringen så hamnade jag i premiegrupp 3 och nu blir månadsavgiften 87 kr. Jon har också fått en kallelse till tandläkaren i början på oktober och han är också inne på att teckna en försäkring. Undrar vilken grupp han hamnar i...?

Efter besöket rusade jag och mina mjölkfyllda bröst hem till bebisen som givetvis var hungrig. Han hade saknat mig på sitt sätt och Nalle också, så det blev lite trångt i soffan...

 

Och trångt i soffan ska det bli nu också. Tisdagsmys. Måste få i mig lite onyttigheter nu när jag hade så bra tänder och tecknat försäkring. ;) Dessutom är det en jättebra bantningsmetod att knalla omkring med en bebis klistrad vid en om dagarna. Inte finns det plats för något småätande då inte. På lite drygt två veckor har jag gått ned elva kilo - så kan vi ju inte ha det! ;) Måste ju fylla på med lite energi. /Jenny

Ian · Nalle
Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 september 2012 13:18

När började du med napp och/eller flaska till ditt barn? Påverkade det sugtekniken vid amning?

Dela gärna med dig av dina erfarenheter, positiva såväl som negativa.


  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards