jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Ian i tidningen

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2012 09:01

Vi har redan varit med i tidningen och här har ni bilden. Ingen jättetung kille men ganska lång. :)

Ian
 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

15 september 2012 10:15

Grattis igen =)
Då vi alla är tävlingsmänniskor så får jag säga att ni verkligen har vunnit högvinsten! =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 12:35

Tack, tack!
Fast det här var den svåraste "motiveringen" jag fått gå igenom. Inget råda-båda precis. ;) /Jenny

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem, Östergötland)

15 september 2012 10:30

Vad fina ni är, en enorm lycka att få barn.

KramKram ifrån mig.

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 12:34

Vi trodde inte alls att bilden skulle komma i tidningen så fort, men den var ju med redan innan vi ens hunnit hem. :)
Självklart är vi stolta över vår sötnos så det gjorde ingenting att det spred sig så snart. /Jenny

 
Ingen bild

Linda

15 september 2012 10:46

Fin bild och så söt liten Ian. :) Jag trodde att han skulle väga mer (expert som jag är... ;) ), ni ser i alla fall ut som en glad och trygg familj. Måste vara spännande med allt nytt som detta innebär att han kommit till er, även om ni haft en lååång förberedelse. Ha det gott så länge!

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 12:32

Han har så stora ögon, den lille. Tror att han har genomskådat oss för länge sedan... ;)

Både jag och Jon vägde strax under 3500 när vi kom ut. Men jag var ju lite rädd för att jag skulle föda en femkilosbebis...

Det är jätteroligt att äntligen få användning för att bebisgrejer som vi samlat på oss sen så lång tid tillbaka. Började tvivla... Men nu är han i babysittern och gungar sig själv ibland. Han ser ut att må gott där! Och mina bröstvårtor får vila lite... ;)

Kramar till dig! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

15 september 2012 11:14

Ett snabbt datalån för att få läsa hur allt är ... och se bilder!! Vilken liten goding!! Han blev ändå inte någon tyngre baby trots överburenheten och det var ju bra! Han är jättesöt och jag ser lyckan lysa genom hela bilden. Kram på er nyblivna föräldrar och må gott, njut och mys med er alldeles egen lilla Ian!! Vi hörs!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 12:26

Roligt att du kikar in! :)

Vi trodde också att han skulle väga lite mer nu när tiden bara gick men moderkakan åldras ju. Han var riktigt torr när han väl kom ut. Men med olja och när amningen kommer igång bättre kommer det inte att märkas längre.
Det känns fortfarande overkligt, men det ligger ju en liten goding och sover i babysittern här bredvid. :) /Jenny

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

15 september 2012 16:25

Ooooo..Så fina ni är!
Stort **GRATTIS** igen :)
/Kram

http://frunsblogg.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 16:46

Tusen tack. Det kanske märks att vi är lite slitna på bilden...? Trötta, men lyckliga! /Jon

 
Ingen bild

Annika Andersson (Linghem, Östergötland)

15 september 2012 20:04

Hej igen..
Jenny, jag har börjat med FB igen, adda dig där nyss, jag heter nu Annika EA..

Sköt om er./ Annika

Jenny och Jon Sjöberg

15 september 2012 20:37

Okej, då vet jag det. Datorn har stått lite åt sidan under den senaste tiden... ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards