jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juli 2012 21:45

Till slut stod vi inte ut i spöregnet på Diggiloo utan åkte hem. Det verkligen vräkte ner så jag fick rätt i inlägget jag skrev tidigare - förutom det där om att vi skulle njuta för det var inte alls så skoj. Vi hade båda regnställ, men inget av dem höll något vidare tätt så vi blev dyngsura. Dessutom satt vi långt bak och såg scenen dåligt redan innan regnet och när det smattrade som mest hörde vi nästan ingenting.

Det var verkligen skönt att få komma hem och torka till - och inte gjorde det oss så mycket att vi inte blev där showen ut. Jag menar, Jon hade ju vunnit biljetterna, annars hade vi kanske av snålhet suttit kvar...

Nu ska vi invänta att regnovädret hinner ikapp oss med lite teve och chips så får vi be att återkomma med ett längre inlägg om lidköpingsdagen imorgon. /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juli 2012 21:44

Lottas efterlängtade nummer nio har kommit till världen idag.

Det blev en flicka och vi gratulerar hela familjen så mycket.

Kramar i massor till er! ♥

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juli 2012 08:45

I eftermiddag beger vi oss mot Lidköping och sedan, när regnet öser ner och åskan går hårt, sitter vi genomblöta på slottsgården till Läckö slott och njuter av årets Diggilooturné. Så var det tänkt. Ungefär.

Men först ska vi hitta hem till en privatperson och köpa en amningskudde. En kudde som vi "bokade" redan i början på juni och säljaren kunde lika gärna tänka sig att vänta med att släppa den till idag när vi ändå skulle däråt. GPS:en följer alltså med. :)


Diggiloo-familjen 2012.


I årets turné finns en del kändisar som vi redan sett. Lasse Holm har en stuga inte långt härifrån så honom ser vi ibland. Jessica Andersson och Lotta Bromé är båda från Skövde men Jessica har vi sett på Liseberg och Lotta fick jag nöja mig med att prata i radion med. The Moniker var på Resecentrum samtidigt som oss en gång och för länge, länge sedan var jag på Barbados när de var i Parken.

Men nu ska det bli roligt att se de samlade och tillsammans med ytterligare några ge oss härlig underhållning. Bara att hoppas att det inte blir vädret som kommer att stå för den största showen... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 juli 2012 08:30

Gravid - ingen sandlådelek precis...


36 fullgångna veckor, jag går in i vecka 37 och idag är det fyra veckor kvar till datumet då det är sagt att bebisen ska titta ut. Den får gärna komma tidigare...

För till skillnad från en del andra gravida eller de som varit gravida tycker jag inte att det är så himla roligt alla gånger. Missförstå mig rätt, jag ångrar inte vår bebis och det är inte alls helt omöjligt att jag skulle kunna tänka mig att bli gravid någon gång igen.

Men just själva graviditeten tycker jag inte är så rolig, fast det är knappt att jag vågar skriva det med tanke på hur många som över allt annat på jorden skulle vilja vara i min sits. För att vänta barn är ju något storslaget och inte alla förunnat.

Jag vill sååå gärna ha vår bebis, det är resan dit som jag har svårt att komma överens med. Väntan är lång, känslomässigt är det ibland en övermäktig berg-och dalbana för att inte tala om hur påfrestande det är fysiskt - och ändå har väl min graviditet varit normal.

Det är många känslor i omlopp, och för det som jag hoppas komma skall, skulle jag göra om det igen, men jag ser mer fram emot själva paketet som ska levereras än leveranstiden. /Jenny


Det togs ju en till bild... Kanske aningen närmare gravidsanningen.

Läge: något svävande över marknivå med skräckblandad förtjusning...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards