jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juli 2012 17:48

Och vi tackar Johan för dagens citat:


"Helvete, vad gravid du är!"


Men seså, det kunde ju varit värre. Han kunde ju bytt ut ordet gravid mot smällfet.

Även om vi ändå vet att det var det som han menade...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juli 2012 16:45


Idag har vi fått en rolig och annorlunda överraskning: ett vårdträd!

Det var verkligen en trevlig present som vi fått från våra bekanta, Eva och Leif, uppe i de norrbottniska hemtrakterna. Nu ska vi leta reda på ett passande träd att köpa för presentpengen och plantera i nya trädgården till "lillSjöberg". Det är inte alla bebisar som får ett eget träd.

Och vi, vi kommer att få se båda två växa upp. Det ska bli spännande!

I trädgården finns det gott om bärbuskar, men också några fruktträd. Och vi gillar grönt som man kan ha nytta av så det lutar åt att plantera ett fruktträd med röda plommon.


   Vi tackar så jättemycket för den fina presenten!   

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juli 2012 16:30

Ja, det har väl knappast undgått någon nu att det är mycket väntetid hos oss. Och det är tråkigt, igår var den mest långtråkiga dagen hittills. Jon föreslog att jag skulle följa med honom till jobbet och jag tänkte att det kanske vore något för att fördriva lite tid.

Det är ganska lugnt på Jons jobb just nu för de flesta har semester och Jon la sin semester sent för att bebisen ska komma någon gång mitt i den. Så var tanken i alla fall... Men det är ännu några veckor dit.


Förmiddagsfika på Soldathemmet.


En av de som jobbar på Jons arbetslplats nu är Peter så jag följde med honom och Jon till Soldathemmet för att fika. För det är något de gör ibland och det blev första fikan där för mig - och jag kan tänka mig ett återbesök.

Jon jobbade på och jag fördrev tiden så gott det gick men framåt eftermiddagen slumrade jag till lite i vilorummet. Hård arbetsdag...

Men imorgon verkar det som om det ska bli riktigt varmt väder så då stannar jag nog hemma med Nalle och försöker kyla ner oss efter bästa förmåga. /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juli 2012 08:30

Dagen igår gick så långsamt och var riktigt tråkig. Så tråkig att jag bestämde mig för att följa med Jon till jobbet och titta på när han jobbar idag. Efter denna dagen kanske jag kommer på andra tankar och inser att det inte är så trist att vara hemma...  och vänta och vänta.

Om inte annat får jag ju öva mig på att mobilblogga, om surfa nu är något som man får göra på förlossningen/BB sen. Tyvärr kan jag inte lägga in några bilder... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards