jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Fotbollsgolf i Flugebyn

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2012 17:30

  

Vi gick de 18 hålen på fotbollsgolfen och tog oss över, under och igenom hinder.


Att spela fotbollsgolf är något som vi brukar göra varje år. Och även om mycket är annorlunda den här sommaren blev i alla fall fotbollsgolfen inget undantag. Regnmolnen låg tunga och vi tvekade ett tag men bestämde oss för att chansa.

Inte förrän vi kom till de sista hålen började regnet stänka och då kändes det bara skönt efter att ha kämpat runt på de fantasifulla banorna.


Många bollar blir det...


Jag hade ju dessutom en extra fotboll att kånka runt på och ingen som helst kraft i mitt tillslag. Och för varje spark fick jag hålla i magen. Om det nu är en liten fotbollsspelare i magen så blev det här första gången som den fick "känna" på bollen.

Sedan återstår att se vem bebisen brås på... Om bebisens sparkar är lika missräknade som sin fars eller om det verkligen finns en tanke bakom alla sparkar som den har utdelat till mig på sistone.

"Missräknade som sin fars" kanske du undrar över - jo, det slutade nämligen med vinst till Team fotboll: 75-102... Hoppsan! /Jenny


Likt en kameleont smälte jag in i omgivningen...

 
 
Ingen bild

Lina

20 juli 2012 20:38

Ja, se där hade ni i alla fall något annat att göra än att tänka på att vänta ; ) Och snacka om kula!

Jenny och Jon Sjöberg

20 juli 2012 20:50

Ja, det här blev lite tidsfördriv, och bebisen höll sig lugn under sparkandet.
Men nu ikväll när vi såg film vaknade den till igen. Det ska visst hända något hela tiden för att den ska ta det lugnt. Gillar kanske inte heller att vänta... ;) /Jenny

 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

21 juli 2012 15:19

Den 26e - 30e ska vi åka på en hemlig semester och jag undrar om ni vill gästblogga inne hos mig? Skulle vara jätte roligt om du vill ställa upp. Om det är intressant kan du maila inlägget till caroliinea@hotmail.com och det kommer publiceras någon gång mellan den 26e - 30e :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

21 juli 2012 16:48

Tack för erbjudandet men tyvärr har vi inget roligt att skriva om just nu. Vi bara väntar på att få flytta, få klart med huset och givetvis på att bebisen ska komma... Inget kul att läsa om alltså. Men säkert nappar någon!

 
Ingen bild

Johan (skååål)

21 juli 2012 18:11

Skål på er.

Jenny och Jon Sjöberg

21 juli 2012 19:01

Skål på dig också! :)

 
Jinni

Jinni

25 juli 2012 01:40

Jag ser ingen mage... bara massor med runda bollar. :)
Kram Jinni

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 juli 2012 08:31

Tänk så man kan lura ögat med en bild! ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards