jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Fredag igen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2012 09:45

Om tre veckor gör Jon sin sista fredag innan semester. Om nästan lika lång tid får vi nycklarna till huset och om ytterligare några dagar ska bebisen komma. Jorå, här forsätter nedräkningarna...

Men vi ska väl försöka leva lite i nuet också för det ska visst vara bra har vi hört. (Varför?!) Jag och Johan tänker lunchdejta med Jon i Karlsborg idag så får vi se vad vi hittar på sen.

Men på tal om bebisar... Nämnde ju att jag följer några andra bloggerskors nedräkningar mot bf och det ser ut som att bebisen tittar ut först för Jinni. Vattnet har gått men värkarbetet har inte kommit igång och gör det inte det blir det igångsättning inom 48 timmar. Jinni är annars den som har bf sist av de jag följer, så det här med bebisfödande går verkligen inte att styra över.

Under vårt sjukhusbesök förra torsdagen sa överläkaren att om vår baby skulle komma nu skulle den klara sig fint. VAD VÄNTAR DEN PÅ DÅ?!?! ;)

Igår och i natt har den hållit sig sysselsatt i alla fall. Jag fick inte många timmars sömn för den var så aktiv. Som den kan sparka! Jag tror också att det är bebisens hicka som jag börjat känna av mer och mer. Det dunkade länge och kraftigt i magen igår och likadant imorse. Det kändes som kraftiga pulsslag. Men att den sväljer fostervatten beror väl på att den är så sugen på att andas på riktigt och vill komma ut tidigare....? Det inbillar jag mig. :)

Hoppas att ni får en fin helg allesammans! /Jenny


 
 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

20 juli 2012 10:55

Wiiihihi mycket på G då...
Önskar er Lycka Till/Kram Kram

http://frunsblogg.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 juli 2012 11:04

Tack så mycket.
Men väntan tills vi kan ta tag i allt känns så lång. Det är ju nu ork och inspiration finns...
Kram! /Jenny

 
Heidi

Heidi

20 juli 2012 11:09

Spännande med Jinni! ;) Och vad olika det kan vara. Jag har aldrig hållts vaken av bebben. Ibland, när jag t ex varit på toa på natten, så kan jag ligga vaken en stund och känna sparkar. Men aldrig så att jag inte KAN sova. Hicka har jag heller inte känt. Lite synd... Det är nog en väldigt klen bebis jag har, jämfört med din! ;)

Och så det här med att vänta...

Jag är faktiskt tacksam att det här med att byta panna och allt skedde när det skedde. För jag har verkligen haft så fullt upp med all källarröjning och allt, att jag inte har haft TID att vänta på bebisen. Det måste kännas ganska frustrerande att bara sitta och vänta på att "om x antal veckor kan vi göra det" osv, men inte kunna göra så mkt NU. Så nu, när det bara är en vecka kvar, och vi fortfarande har massor att göra, så känns det rätt så skönt... Bebben får komma när h*n kommer, men jag sitter inte och rullar tummarna liksom... ;)

Kramiz

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 juli 2012 11:18

Jag hoppas att Jinni kommer att uppdatera löpande nu för förlossningsberättelser är extra spännande just nu. :)

Men jag ser ju ut att bli sist ut...

Just nu har jag ganska svårt att känna med dem som säger att det är så härligt med sparkar och att vara gravid för nu är det lite kämpigt.
Den ska ju hålla oss vakna sen om nätterna, inte redan nu. ;)
Så njut av att du får sova för energin kommer att behövas till förlossningen. :)

Kan förstå att det känns jätteskönt att ha så mycket klart innan. Men ändå ha att göra ändå.

Nästan så jag ångrar att vi har så mycket klart i babyväg innan för då hade det funnits något att göra.
Nu kikar vi mest runt efter sådant som skulle kunna passa till huset, men vågar ju inte köpa något när vi inte vet om det skulle passa.
Och vår uppvärmning måste också bytas ut inom kort, men nu lutar det åt pellets. Bergvärme blir alldeles för dyrt.

Nu blir det i alla fall en sväng iväg till Karlsborg. :) Kramar! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

20 juli 2012 14:42

Ni får försöka göra väntan rolig, tävla om bebis och huspryttlar, fika och äta gott, mysa med film osv.

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

20 juli 2012 15:46

Jorå, vi försöker aktivera oss men det blir ju inte med det vi helst vill förstås. :) /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

20 juli 2012 15:16

Ja du ... inget är som väntans tider! Det är skönt att ha allt klart för man vet aldrig vad som händer. Babyn kan ju få för sig att den ska ut - NU!!
Förstår att det kliar i fingrarna att få till det med huset och köpa sånt man tänkt men som inte är värt att göra än ...
Pellets har min son i Småland och det är bra men kräver ju vissa fysiska krafter när det kommer ett stort lass hem på gården. Annars är det nog både renligt och lättskött. Men ... inget är som fjärrvärme tycker vi, som har noll arbete kring det. Mycket smidigt och ger det vi behöver.

Ha en skön helg och hoppas att det blev en fin dag i Karlsborg med lunch och annat!
Kram till er båda och den lilla fotbollsspelaren!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 juli 2012 15:50

Och vänta är ju inte vad jag gör helst. Särskilt inte nu när jag ändå känner mig ganska pigg och skulle vilja ta tag i flytten. Eller få några veckor med bebisen innan...

Vi har hört oss för med kommunen och det är ingen fjärrvärme planerad inom det närmsta tyvärr. Och med tanke på pannans ålder så är det bra att vi börjar se över alternativen redan nu ifall.

Vi är just hemkomna från Karlsborg. Fick lite regn på oss det sista men det var bara skönt. Den lille fotbollsspelaren fick faktiskt höra ljudet av tillslag mot läder för vi spelade fotbollsgolf. ;)

Kramar från hela gänget! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards