jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2012 17:30

  

Vi gick de 18 hålen på fotbollsgolfen och tog oss över, under och igenom hinder.


Att spela fotbollsgolf är något som vi brukar göra varje år. Och även om mycket är annorlunda den här sommaren blev i alla fall fotbollsgolfen inget undantag. Regnmolnen låg tunga och vi tvekade ett tag men bestämde oss för att chansa.

Inte förrän vi kom till de sista hålen började regnet stänka och då kändes det bara skönt efter att ha kämpat runt på de fantasifulla banorna.


Många bollar blir det...


Jag hade ju dessutom en extra fotboll att kånka runt på och ingen som helst kraft i mitt tillslag. Och för varje spark fick jag hålla i magen. Om det nu är en liten fotbollsspelare i magen så blev det här första gången som den fick "känna" på bollen.

Sedan återstår att se vem bebisen brås på... Om bebisens sparkar är lika missräknade som sin fars eller om det verkligen finns en tanke bakom alla sparkar som den har utdelat till mig på sistone.

"Missräknade som sin fars" kanske du undrar över - jo, det slutade nämligen med vinst till Team fotboll: 75-102... Hoppsan! /Jenny


Likt en kameleont smälte jag in i omgivningen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2012 16:48

På Vanäs udde i Karlsborg ligger det gamla sjukhuset från 1870-talet. Garnisionssjukhusets ritningar fick medalj vid världsutställningen i Bryssel för bland annat hur hygienen skulle skötas. Men det var 1876.

Sedan sjukhuset stängdes för 50 år sedan har det fått stå orört på udden i Vättern. Och ryktet säger att det är hemsökt...

 

Vid slutet av en mindre grusväg står de tre stora tegelbyggnaderna som utgör sjukhuset och vem vet vad som har utspelat sig innanför dessa väggar.

Och om det fortfarande är något som händer här? Lite kusligt är det allt på området...

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2012 09:45

Om tre veckor gör Jon sin sista fredag innan semester. Om nästan lika lång tid får vi nycklarna till huset och om ytterligare några dagar ska bebisen komma. Jorå, här forsätter nedräkningarna...

Men vi ska väl försöka leva lite i nuet också för det ska visst vara bra har vi hört. (Varför?!) Jag och Johan tänker lunchdejta med Jon i Karlsborg idag så får vi se vad vi hittar på sen.

Men på tal om bebisar... Nämnde ju att jag följer några andra bloggerskors nedräkningar mot bf och det ser ut som att bebisen tittar ut först för Jinni. Vattnet har gått men värkarbetet har inte kommit igång och gör det inte det blir det igångsättning inom 48 timmar. Jinni är annars den som har bf sist av de jag följer, så det här med bebisfödande går verkligen inte att styra över.

Under vårt sjukhusbesök förra torsdagen sa överläkaren att om vår baby skulle komma nu skulle den klara sig fint. VAD VÄNTAR DEN PÅ DÅ?!?! ;)

Igår och i natt har den hållit sig sysselsatt i alla fall. Jag fick inte många timmars sömn för den var så aktiv. Som den kan sparka! Jag tror också att det är bebisens hicka som jag börjat känna av mer och mer. Det dunkade länge och kraftigt i magen igår och likadant imorse. Det kändes som kraftiga pulsslag. Men att den sväljer fostervatten beror väl på att den är så sugen på att andas på riktigt och vill komma ut tidigare....? Det inbillar jag mig. :)

Hoppas att ni får en fin helg allesammans! /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards