jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 juli 2012 19:30

Idag var det Karlsborgs tur att delta i Skaraborgskampen, en lättsam lek på blodigt allvar mellan de 15 kommunerna i gamla Skaraborg. En hel del folk hade samlats vid stora scenen vid Göta kanal för att heja på och se årets lag försvara Karlsborgs heder.

Ifjol kom kommunen sist i tävlingen, och det kanske var därför, lite av medlidande, som jag ställde upp när laget behövde karlsborgsbornas hjälp med sitt första uppdrag: att samla in så många flaggor som möjligt.

Foto: Annika Andersson/P4 Skaraborg (bild lånad härifrån)


Trots att jag är skriven tibrobo, kände jag mig ändå manad att stötta den kommun där jag tjänar min brödföda. Därför rotade jag runt lite i gömmorna på jobbet och... bingo! I Hemligheternas kammare hittade jag ett femtiotal flaggor av olika sort och storlek, som jag med viss möda kånkade ut till bilen och körde bort till P4 Skaraborgs tävlingstält. Karlsborgarna hade verkligen gått man ur huse med sina flaggor, så målet 200 stycken nåddes med råge. Hela 470 flaggor samlades in!

Och det, i kombination med fler lyckade utförda uppdrag och utmaningar, gav Karlsborg en hedrande andraplats, bara två poäng efter Töreboda. Vilka som ligger sist? Ledsen Tibro, men det verkar som om ni hade nybörjartur förra året... /Tibrobon Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards