jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

"Helt oanvänt och fräscht" - skitsnack!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juli 2012 17:13

Dålig väg till dåligt köp...


Vi for iväg flera mil för att köpa ett badrumsskåp som vi fastnat för i en annons. Spegeldörrar, flera hyllplan och vi trodde att det skulle passa bra in i det lilla badrummet i och med att det var högt men inte så brett, och speglarna skulle lura ögat att tro att badrummet är lite större.

"Badrumsskåp helt oanvänt" är rubriken på blocketannonsen och i texten står det att det är "monterat men aldrig uppsatt, felköp". Annonsen avslutas med "Helt oanvänt och fräscht" . Det lät ju toppen för vi är ju ute efter ny inredning och att hålla priset nere.

Men där gick vi på en blåsning...

På plats var vi inte så noga som vi borde ha varit med att kolla på skåpet så vi får väl skylla oss själva. Naivt trodde vi på vad som stod i annonsen för varför skriva oanvänt och fräscht om det inte stämmer...? Mycket irriterande för sedan hittade vi rost längs med spegelkanten både uppe och nere på ena dörren. Det kanske går att göra något åt, annars har vi kastat 300 kr i sjön. Inte en jättestor summa i sig men det hade ändå tagit oss en bit på vägen till ett annat badrumsskåp. Dessutom åkte vi enkom flera mil bara för det här... Lite surt!

 
 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

14 juli 2012 19:51

Tråkigt när det blir så, råkade ut för liknande sak när vi köpte våran gåstol, men man lär sig av sina misstag, nu kollar jag alltid noga på sakerna innan jag köper dom.

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 juli 2012 20:06

Ja, vi ska också bli mer granskande i framtiden. Där fick vi för att vi försökte spara några kronor...
Bara så surt att annonsören ska skriva att det låter så nytt och fräscht när det inte alls stämmer. :( /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards