jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 juli 2012 19:15

Mamma har stått i en het bagarstuga tillsammans med min ena moster och en väninna och bakat bröd. Jättegott bröd som jag tycker mycket om. Mamma var därför snäll och skickade ned ett paket med tunnbröd och skarpkakun (skarpkaka) till oss. Vi tackar så mycket för matleveransen. Här ska mumsas norrländskt bröd så det står härliga till! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 juli 2012 19:00

Nu är det varmt igen - och jag har det varmare än varmast! Men blodmängden ska ju öka till det dubbla under graviditet och det har den säkert gjort på mig. Minst.

Dagarna går väl så där men nätterna går skit. Jag får så fruktansvärt obehagligt varma fötter. Innan jag skulle lägga mig igår tog jag en kall dusch, men det hjälpte inte särskilt länge. Några timmar senare var fötterna varma igen och jag fick spola kallvatten på dem - men innan jag hann tillbaka till sängen var de varma igen. Det spelar ingen roll att vi sover med fönstret öppet för det blir inte tillräckligt kyligt.

Svalkande gel. "Skönt svalkande och uppfriskande gel för varma och trötta fötter."


Nu ska jag testa den här produkten och hoppas att det blir min nattliga räddning. Första testet nu i eftermiddag känns svalt lovande - och det är positivt alltså. Det är alkohol i produkten som ska kyla och Jon, som kan vara så kusligt fyndig, sa något om att det fanns en risk att jag kunde bli lite rund under fötterna... /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 juli 2012 18:45

Vi köpte några liter jordgubbar som vi ska skiva och sockra in så vi kan njuta under vintern också.

Nu var priset 20 kr/liter.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 juli 2012 18:00

Nalle har dragit en vinnare till de söta bebistofflorna med skallror...

 

Den lyckliga vinnaren är alltså Spacegirl! Bara att tacka Nalle för vinsten.... ;) Vi har lämnat en kommentar till dig på din blogg.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards