jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

En fantastisk vinst!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 juni 2012 08:58

Jag har haft den stora turen att vinna en helt otrolig goodiebag hos Beatrice, mamma till skrutten Robin. Det var massor som deltog i tävlingen men goodiebagens innehåll skulle ju passa oss helt perfekt så jag deltog - och jag gick och vann!!!

Tekniken strulade för Beatrice och videon med vinnarinlägget dröjde så spänningen var på topp. Men nu ligger videon ute och jag hinner höra mitt namn - men har det fått bekräftat också - så nu är jag så glad att jag gråter. Titta bara på det fantastiska innehållet! /Jenny

Tack så jättemycket, Beatrice, mamma till skrutten Robin och alla sponsorer: Esperanca, Minimango, Sebamed, Burts Bees, Nagelgiganten, Misshute, Majskrokar, Careb, Kramdjursbutiken, 4mom, Dreamydot, Mammafint, Textarna och Footway.

 
 
Lotta

Lotta

12 juni 2012 09:27

Stort Grattis! Det var ingen dålig vinst! :)
Mycket som kommer väl till pass där :)

KramKram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 09:33

Jag är överlycklig! Goodiebagen är ju helt perfekt för oss - ända ut i gosedjursvovven! :) /Jenny

 
Maken (som borde jobba...)

Maken (som borde jobba...)

12 juni 2012 10:36

Superdupergrattis, älskling! Den här vinsten är du väl värd. Puss!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 10:45

Vi kommer att få nytta av innehållet allesammans! :)
Visst är det fantastiskt?
Jobba på nu... ;) /Jenny

 
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Caroline Andersson - Mamma till Elias

12 juni 2012 11:02

Jag är inte ett dugg avundsjuk.. ;) Men det här är ni värda! :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 11:03

Tack så mycket! :)
Jag är så glad och tacksam. Tidig julafton i år... ;) /Jenny

 
Ingen bild

Lina

12 juni 2012 12:12

Wow vilken vinst! Vad roligt och det kommer ju minst sagt väl till pass ; )

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 12:23

Ja, inte hade jag vågat tro på vinst i den här tävlingen, men chansen är ju större om man deltar så jag chansade. Och det gick hem! Det ska bli så kul att få testa alltsammans. Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Linda

12 juni 2012 12:16

Grattis! Vad kul med en så stor vinst.
Jag är ganska dålig på att kommentera, men jag spionerar fortfarande på er från den regniga ön. :)

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 12:21

Tack!
Så roligt att du kikar in. Länge sedan jag hörde av dig. Hoppas att allt är bra!
Det regnar nästan här också, bara så du vet. :) /Jenny

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

12 juni 2012 13:08

Grattis till den underbara vinsten =)

Jo, jag har fött de tre senaste på KSS. På förlossningen får du inte ha mobilen på - men det finns en dörr inifrån sjukhuset där man kommer in till förlossningen. passerar du den dörren så får du använda mobilen (alltså i sjukhusets korridorer, men inte på avdelningen).
När det gäller BB så är jag inte säker. Man får ju telefon på rummet för en billig peng. Men jag har ändå haft min mobil på. Jag "hymlade" väl lite med den så sett, men vissa ur personalen såg den o de sa ingenting iaf :)

http://nilssonpettersson.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 13:16

Tack så jättemycket! :)

Och tack för svaret också. Jag skulle ju gärna vilja kunna surfa även där, även om det inte kommer att finnas någon tid för det. Vem vet... Men det låter ju bra att höra att det kanske i alla fall finns en chans. Får väl smyga lite också i så fall. Tack än en gång. :) /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

12 juni 2012 13:18

ÅH vad roligt!! GRATTIS av hjärtat till dig! Så mycket fint och användbart den innehöll! Jag förstår att du är väldigt glad nu!!

Kram och ha en fortsatt fin dag! Jag försöker komma igång här ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 13:47

Helt klart bästa överraskningen på länge! :) Beatrice har gjort ett toppenjobb som samlat så mycket fint i en och samma goodiebag.

Kramar till dig också! Förstår att du ligger en del efter nu. Hoppas att det inte tog emot för mycket att komma hem... /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

12 juni 2012 14:34

Man ska inte använda mobiltelefon på sjukhus om det finns förbud mot detta. Anledningen är att det kan störa annan teknisk utrustning såsom CTG, EKG, STAN, Respirator osv.

Det finns telefon att låna gratis med servicevillig personal alt telefon att koppla in på sitt rum mot en kostnad som läggs på ens vanliga hemtelefonräkning. Vissa sjukhus har kvar telefon i korridoren som man kan ringa med med hjälp av sitt visakort. (men det är nog få sjukhus som har kvar just detta)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 17:09

Självklart ska förbuden följas om det finns några. Vill ju inte riskera någons hälsa.
Nu är det inte för att kunna ringa som jag undrar, jag är ju surfbesatt och vill gärna blogga. Har följt en del bloggar genom förlossningen och det har varit spännande. Nu verkar ju inte det gå här om jag inte smiter ut och det vågar jag nog inte...
Jon får väl bli blogg/sms/mms-ansvarig.
Men jag ska ta med mobilen ifall det är OK på BB.
Nu är vi på väg hem från tredje föräldraträffen fyllda med en massa mer bra information. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

12 juni 2012 14:34

var lite snabb... =)

Grattis till den härliga vinsten skulle jag ju skriva också =)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 17:00

Tack, tack! :) /Jenny

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

12 juni 2012 16:33

Men du....Stort ***GRATTIS*** vilken vinst Waooo/Kram

http://frunsblogg.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 16:59

Tack, tack. Vi har just varit på föräldraträff och bland alla fina gravida var jag nog lyckligast idag. :) Kramar! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

12 juni 2012 17:12

Där jag jobbade var det helt okej med bärbar dator men inte mobil. Men fråga din barnmorska om hon vet så kan du ställa in dig på det redan nu =)

(vissa sjukhus har totalförbud medans andra inte har några förbud alls)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 18:36

Jag har redan frågat henne men tyvärr verkar det vara så att barnmorskorna på Vårdcentralen inte verkar ha så stor koll på hur det fungerar på KSS. Och det känns lite dumt att ringa BB för att fråga något sådant.
Det här kom upp i samband med att vi pratade om positiva målbilder och avslappning. Jag är som mest avslappnad "i hemmets lugn", med Nalle eller med internet och inget utav det verkar jag ju kunna få ha tillgång till.
Vi har ju en bärbar dator, får väl fylla på bredbandet på den ifall för i och med min äggvita där tidigare får vi ju inte åka hem när vi vill... Men utanför dörren måste jag väl få gå, det är ju ändå sommar! /Jenny

 

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 18:38

Vi får väl höra på plats på BB om hur det ligger till.
Men det hade ju inte varit dumt att kunna blogga mig igenom förlossningen - kanske hade du rent av haft tid då och kunnat komma med distanshjälp. :) /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

12 juni 2012 19:03

På ditt beräknade födelsedatum är jag ev. i Jönköping men det är inte bestämt ännu annars ska jag nog hålla mig hemma =)

Du får fråga vad du vill, när du vill :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

12 juni 2012 19:13

Det är inte så långt mellan Jönköping och Skövde annars... ;)
Men nu hade jag ju tänkt föda innan bf. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards