jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Husänderna

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 maj 2012 18:45

 


Sedan en tid tillbaka har ett gräsandspar börjat hålla till omkring husen där vi bor. De vaggar omkring så sött och bjuder på sin närvaro både här och där. Under eftermiddagen hörde jag ett väldans kvackande utanför balkongen och då var de där - hungriga. Himla smidigt att mata kunna mata dem från balkongen. Och när brödet var slut la de sig i skuggan och vilade en stund. Så mysiga!

 
 
Lotta

Lotta

23 maj 2012 21:48

Änder är bara sååå söta! Här i kring finns det inte så många men varje år när de får sina ungar tar vi med bröd till sjön o matar dem =) Tyvärr brukar inte alla ungar klara sig, är väl gäddan i vassen som tar en del =/

Å bloggsvar ang min propp... Jag tror det är femte eller sjätte gången jag har en propp i benet. Låter nog värre än vad det är (hoppas jag!). Jag har bara haft ytliga proppar tidigare o tror (eller snarare tokhoppas) att denna oxå är ytlig. Då jag har besökt vården tidigare gånger har de inte gjort mer än att rekommendera en salva, högläge samt att röra på sig däremellan så jag har inte ringt den här gången utan hoppas att den försvinner av sig självt.
Det man ska ha koll på är om den börjar vandra...för då kan den vandra vidare till hjärta, hjärna eller lungor...inte så bra förstås =/ Å det brukar ta nån vecka innan den helt plötsligt är borta. Då tar det ett par dagar innan jag lugnat ner mig o slutat oroa mig...för jag är alltid säker på att den vandrat vidare ;) Nu har det ju inte hänt mig o ska väl inte göra den här gånen heller hoppas jag =) Sist jag hade en propp var nog när jag fått Emma o låg inne på BB...
Den sitter mitt i knävecket den här gången o det gör skapligt ont när man böjer benet =/

Men, men...det går väl över ;)

kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 maj 2012 21:58

Jag tycker i alla fall att det är obehagligt med proppar. Pappa fick en i just benet och det blev varankur ett tag, sedan fick han en igen och ny kur...
Vi får vara glada så länge de hamnar i benet och du verkar ju ha det under kontroll men lite orolig blir jag allt.
Säkert att du inte ska höra av dig om detta...? Är det inte bättre att ha frågat en gång extra i fall?

Kramar till dig också! /Jenny

 
Lotta

Lotta

23 maj 2012 22:04

Jag har lovat här att ringa om den inte ser bättre ut inom kort ;)
Har varit i Karlskoga, i Örebro o på vår egen vårdcentral här för mina proppar o åderbråck tidigare. Är för att jag har benen fulla av åderbråck som jag lättare får proppar säger de.
Varan är inte bra då man väntar barn...så det ger de inte gärna då. Iom att jag väntar nionde barnet oxå o man lättare får större blödningar efter många barn så vill de väl inte riskera nåt tragiskt vid förlossningen gissar jag ;)

Men som sagt, jag ska ringa om det inte blir bättre iaf ;)

Tack för omtanken!


Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 maj 2012 22:09

Det låter bra det. Hoppas att du ringer vid minsta lilla förändring!
Det är ju bra att det verkar finnas någon förklaring till den i alla fall, och att du inte är ute på helt okänt vatten.
Du känner dig själv bäst och vet säkert hur du ska göra. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards