jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Kvällens solnedgång

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2012 21:06

Är det inte vackert så säg? Ja, vi njöt i alla fall av att se solen sjunka bakom trädtopparna. Nästan så att måsarnas skriande blev njutbart också. Men bara nästan... En närapå sommarvarm dag är till ända och vi ska krypa i säng och läsa Att vänta barn-boken, som hittills har varit ett riktigt sömnpiller. Vi hörs imorgon. Morsning korsning, alldeles för långt kvar till barnförlossning! ;)

 
 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

2 maj 2012 22:50

sv: Vi har en babybjörn miracle ( http://shop.alltforforaldrar.se/babybjorn-barsele-miracle-svart.html ) Dom hade den på kampanjpris plus att jag hade en 20% rabatt kupong så det blev inte alls lika dyrt. Vi är super nöjda med den, vi har en till bärsele (också babybjörn) som är sen Pontus var liten (1994) som jag använde först, men efter knappt 5minuter hade jag så ont i ryggen så jag trodde att jag skulle gå av, när jag sen skulle ta av mig den gick det inte alls, knäppningen satt i ryggen och Pontus var tvungen att hjälpa mig, så jag kunde ändå inte göra någonting själv hemma samtidigt som jag hade Elias som tanken var. Så vi bestämde oss för att leta en ny och jag hitta den där. Ångrar inte en sekund att vi köpte den, det är jätte bra stöd åt ryggen, den är lätt att ta av och på utan hjälp. Kolla länken där står det lite om den och finns även en video, sen står det om den på babybjörns hemsida! :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2012 03:14

Det finns ju några stycken selar att välja på och det är jättebra att få läsa om vad någon tycker som använder sele. Vi har inte riktigt bestämt oss för märke och modell. Hittills har vi funderat mycket på Ergobaby men nu får vi väl titta närmare på den här. Tack för svaret! /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

3 maj 2012 14:22

Hej hopp!

Hörde just på radion att Lotta sa: Jenny i Fagersanna... men hörde tyvärr inte vad det handlade om... :-D

Ha det gott!
Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2012 14:44

Jo, det var mig det handlade om. Jag råkade skicka in en bild till Skriet-tävlingen och snart ska de ringa upp igen. Aaaaaaaaaaaaahhhhhh! /Jenny

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

3 maj 2012 17:30

Waooo otroligt vackert...
/Kram

http://frunsblogg.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2012 17:31

Ja, det var tur att solen gick ned till slut, annars hade vi nog aldrig kommit hem... /Jenny

 
Jinni

Jinni

3 maj 2012 23:58

Vad kul att höra din röst Jenny. Det är aldrig som man föreställt sig. :)
Kul att du vann! Grattis!
Hade tänkt att fråga var du bor eftersom bilden är så otroligt vacker, men såg att någon annan skrev det i kommentaren. =)

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

4 maj 2012 03:49

Ja, så låter jag... Det visste jag knappt själv. ;) Det skulle vara kul om Fredrik Lindström skulle pricka in den dialekten på kartan.
Jo, Fagersanna heter den lilla orten vi bor på. Den ligger inte långt från Tibro, Karlsborg och Skövde. Jag är uppvuxen här - och inte i Norrland! Hahaha! Sjön som ligger här heter Örlen. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards