jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

BeSafe iZi Go

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 20:00

iZi Go från BeSafe.


BeSafe, från det anrika norska företaget HTS, har gjort bilbarnstolar i snart tjugo år. Och vi är numera lyckliga ägare till en av de nyaste modellerna, iZi Go. BeSafes bilbarnstolar har genomgått tuffa tester och är några av de säkraste på marknaden. Det känns tryggt att veta.

  

  

Barnet sitter säkrast i en bakåtvänd bilbarnstol.


Vi valde iZi Go för att den, förutom säkerhetsaspekten förstås, verkar vara jätteenkel att använda med många genomtänkta och smarta detaljer. Dessutom kan man med en adapter sätta fast bilbarnstolen på vår barnvagn (som av en slump råkar heta Brio Go). Ytterligare en fördel, med andra ord. Det är bara svårt att förstå att något så litet ska sitta i stolen en vacker dag...
Jag tror att vi kommer att trivas jättebra med iZi Go. Nu väntar vi om möjligt ännu mer otåligt på att lilla baby I ska komma! /Jon

PS. Glömde nästan säga att jag vann stolen i en facebooktävling hos BeSafe. Inte för att jag vill skryta, men lite stolt är jag ju allt över detta faktum... ;)

 
 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

19 april 2012 20:20

Roligt att slippa den avgiften, dom kostar lite om man vill ha en ny vilket man oftast vill så man vet att dom inte är krockade! Vi har också haft tur att vinna en, dock den andra stolen man använder från 9-25kg. Den kostade 3995kr och det känns ganska bra att slippa den utgiften, dock känner jag inte igen märket så väl men dom säger att det ska vara väldigt bra :)

Här är den jag vann, men jag tror att våran hade en annan färg - http://shop.alltforforaldrar.se/axkid-bilstol-kidzofix-med-isofix-svart.html

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

19 april 2012 20:35

Oj, det var inte illa! Grattis till bilbarnstolen, den ser jättebra ut. :)

Jag håller med om att det är skönt att slippa sådana stora utgifter som bilbarnstolar faktiskt är, särskilt med tanke på att barnen växer ur dem så fort. Men det får kosta vad det vill, man vill ju att det mest dyrbara man har ska sitta tryggt och säkert i trafiken.

Grattis igen till vinsten, och kör försiktigt! /Jon

 
Jinni

Jinni

19 april 2012 22:09

Åh, vad fantastiskt att vinna en så bra vinst.
Jag tycker er ser väldigt fin ut!
Verkar vara bra med solskydd och allt!

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 april 2012 05:00

Det var faktiskt så bra att vi fick välja vilken stol vi ville ha utav alla. Vi tog en stol som vi kände skulle passa oss bra. Det är ju ett babyskydd som är aktuellt i första hand. Gillade också det stora solskyddet! Men vi kikade, och får nog kika igen, på en instruktionsvideo som vi hittade så vi verkligen lär oss hur den ska sitta...
Trevlig helg! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

19 april 2012 22:11

Grattis till vinsten! Det var inte illa!! Det behövs ju så mycket till en baby, så jobba på med tävlingar och VINN!!

Kram och sov gott!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 april 2012 04:52

Ja, visst är det mycket som behövs och jag vill vara ute i god tid ifall för att ha så mycket som möjligt klart under den sista tiden. Så den här stolen kom jättelägligt. Det är ett mycket säkert alternativ och nu slipper vi gå in i djungeln av bilbarnstolar. :)
Spjälsäng och skötbord kan vara näst på listan, om inget annat dyker upp.
Vi har försökt satsa mer på babytävlingar för ju mer pengar vi kan spara desto bättre och Jon kan vara föräldraledig längre.
Önskar dig en trevlig helg! Ska sova lite till nu... /Jenny

 
Lotta

Lotta

20 april 2012 06:51

Wow! Ingen dålig vinst! Grattis! Den kommer lilla Baby I att sitta skönt i =)

Såna vinster är de bästa =)

Jag vann en barnvagn en gång och det var oxå en bra vinst. Vi skulle ha Albin precis då och hade redan en bra varn så vi sålde den o köpte en tvillingvagn utöver det. kronans barnvagn tror jag det var, de är jättefina.

KramKram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 april 2012 08:23

Vinster i babyväg är ju toppen när man är väntans tider, eller som vi, samlat på oss lite innan under "försökstiden".
Roligt att allt ska komma till användning någon gång! Kramar. /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

20 april 2012 13:50

Vilken härlig vinst, stort grattis! Just sådana här saker kostar ju "skjortan" så det underlättar rejält att få vinna det istället :)

Själv vann jag en fredagsmysgrill, alltid något =)
Trevlig helg *kramar om*

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

20 april 2012 14:08

"Skjortan" var ett bra uttryck för de behöver mer än man tror det där små och helst säkra saker också. Och då blir det dyrare. Vi är oerhört tacksamma! :)

Grattis till grillen - gissar att den kommer att komma väl till användning och att en massa gott kommer att hamna på den. /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

20 april 2012 13:52

sv: Jag tror jag bara kopierade länken till inlägget och sen pingade :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 april 2012 14:08

Då kör jag på det! Tack, tack. /Jenny

 
Annika

Annika

20 april 2012 23:23

Ni har ju tur både i spel(vinster) & i kärlek, hur ska detta sluta..

Lyckosamma Kramar till er. :)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

21 april 2012 01:32

Ja, med en Drömvinst vore ju ett bra slut. ;) Fast jag skulle nog inte kunna hålla mig borta från tävlingar ändå - det är ju så skoj.
Kramar till dig och grattis på namnsdagen. /Jenny

 
Heidi

Heidi

22 april 2012 18:22

Jättegrattis!! Gud så häftigt att bara går och VINNA en sån här grej! =) Kul!

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 april 2012 18:27

Ja, det går ju faktiskt att vinna i tävlingar! Och här var det ju något som vi verkligen behövde. Tack, tack. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards