jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 februari 2012 22:15

 

Lova och Hugo verkligen flög fram i pulkabacken idag! Och jag har funderat på en sak när jag sett alla dessa barn åka i backen. Vi har ju en populär backe alldeles utanför som det varit flera sportlovsungar i under veckan. Många av barnen tycker att det är jätteroligt om färden nedför fortsätter utan dem på boben, pulkan, mattan eller vad det nu kan vara de åker på. Istället har de ramlat eller snarare kastat sig av halvvägs ner och ligger och tittar glatt på när pulkan försvinner ifrån dem. Undrar hur det kommer sig? Är dock övertygad om att det inte blir just den här frågan som kommer att hålla mig sömnlös i natt om det blir så. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 februari 2012 09:38

Vi satt och kämpade med att installera e-legitimation på våra VISA-kort då det eventuellt kan bli aktuellt i kontakten med bland annat Försäkringskassan framöver. Men det krånglade och vi ringde banken och beställde nya kort som redan skulle ha e-leg på korten. Mitt kom, men Jons kort verkar det som om posten tappat bort för det dök inte upp. Han fick spärra det kortet och beställa ett nytt.

Vi testade e-leget på mitt kort men det fungerade inte i alla fall. Banken visste inte heller vad som kunde vara fel och vi fick en annan sorts dosa utskickad. Den kom samtidigt som Jons kort. Och vi testade igen. Men det krånglade. Vi bytte bland annat USB-uttag för det kunde vara så att det inte fungerade med förgrenade USB. Men inte då.

Till slut så läste sig Jon fram till att man var tvungen att stänga ned webbläsaren helt och börja om från början. Och då fick vi det att fungera! Skönt.

För säkerhets skull testade vi detta med den gamla vanliga bankdosan också för att kolla om det hade varit så lätt avhjälpt då också. Men där fungerade det inte att göra så.

Att teknikens under ska vara så krångligt! Men nu är det fixat i alla fall. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 februari 2012 09:30

Björn Ranelid ska delta i nästa tävling av Melodifestivalen och jag fick upp förväntningarna när jag läste rubriker som innehöll ord som "sexchock" och att han skulle sjunga om "mannens säd". Nu har jag tjuvlyssnat på minuten som ligger ute hos SVT och blev lite besviken. Här hade jag nästan hoppats på lite snusk och så sjunger, eller sjunger kanske inte är rätt ord, karln sångpratar om "kärleken" och "mirakel".

En mening ska visserligen lyda: "Om kvinnan säger nej till mannens säd i sextio år, då dör mänskligheten ut". Det känns ju nästan mer som fakta. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 februari 2012 09:15

Igår var jag sugen på att äta snö. Men det ska man ju inte göra. Och suget var inte oemotståndligt. Puh! Istället kokade jag socker och vatten och frös in. Jag hade den där isglassen i bakhuvudet som man fryser in själv. Vet inte om den finns kvar, men en utav glassarna i förpackningen var vit. Men jag kommer inte ihåg vad det var för smak på den. Den innehöll nog inte bara socker och vatten i alla fall för det här blev inte alls gott. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards