jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Hej, här är jag!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2011 20:15

Ja, nu kanske ni undrar vem jag är? Jo, jag heter Jon och utgör den mer osynliga halvan (eller hundradelen?) av denna blogg. På sistone har jag nästan inte bloggat alls, eller svarat på så värst många kommentarer. Detta har jag lite dåligt samvete för, men inga bra ursäkter. Faktiskt har jag inte ens några bra dåliga ursäkter, så utan vidare omsvep fortsätter jag som om inget har hänt... Vilket det också har gjort. Inte hänt något, menar jag.

För det har ärligt talat inte skett så mycket värt att berätta om. På jobbet går kneget sin stilla gång. Jag har börjat lära mig packa reservfallskärmar, vilket i och för sig är nytt, men knappast någon vidare upphetsande bloggläsning. Eller? Ändå har tiden gått så otroligt fort på sistone, kvällarna svischar förbi, och helgerna ska vi bara inte tala om...

Fast nu är det faktiskt helg, och hög tid för fredagsmys! Jennys supergoda chokladcheesecake fick sällskap av nästan lika god morotskaka från Huldas café som jag hade med mig från Karlsborg. Nu ska vi koppla av med lite film. Trevlig helg! Vi kanske hörs någon fler gång...? /Jon

 
 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

19 november 2011 09:38

Waooo,vilket Fredagsmys & bra inlägg Jon :)
/Ha dé!

http://frunsblogg.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

19 november 2011 10:17

Tusen tack, fru Eriksson. Det blev många ord om väldigt lite. Enligt vissa (läs: hustru) är det någonting jag är rätt så bra på... ;)

Trevlig fortsatt helg! /Jon

 
skrivmoster

skrivmoster

19 november 2011 09:45

Hej Jon! Kul att också du skriver lite i bloggen. Jenny är ju flitig som en myra!

Då vill jag önska er en trevlig helg med ert smarriga fika och säkert annat som ligger på lur! Jag har ju sett kulinariska rätter och hört om trevliga små utflykter. Solen skiner över vår stad och det är frost på vägen. I Åjbojn är det Gammaldags marknad idag.

Kram på er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

19 november 2011 10:15

Ja, Jenny är den riktigt flitiga myran. Jag är mer den lata masken... :D

Denna helg blir nog den lugnaste på länge. Med det inte sagt att den blir innehållslös. Vi har några saker på lut...

Trevlig helg detsamma och ta det lugnt på den frostiga vägen till Gammeldags marknad! /Jon

PS. Jenny hade visst aldrig hört "Åjbojn" förut, och tyckte att det lät jätteroligt. Försökte med andra orter på bondska, men det ska tydligen vara just Åjbojn. ;)

 
Annika

Annika

19 november 2011 10:30

Hej Jon.!!

Hoppas du fick en trevlig fredagsmys kväll med alla läckerheter..

Nästa fredag är det vårat/erat favorit program, På Spåret.. det måste vi diskutera då, eller hur?? Hur duktiga vi va i våra kupéer hemma i soffan.. ;))

Jag ska nog åstadkomma denna goda chokladcheescake idag eller imorgon här hemma, det vattnas bara i mun av att se bilden på den här i bloggen.

Ha det gott i helgen med din vackra hustru och jag antar att ni ska fira din svärmor idag.

Krameli Kram till dig


http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

19 november 2011 10:36

Hej Annika!

Det blev riktigt fredagsmysigt igår. Ser fram emot premiären av På spåret nästa vecka. Vår "kupé" kommer befinna sig på ett hotellrum i Kungälv, men vi ska inte missa det. :)

Min hustru är inte bara vacker, hon gör världens godaste efterrätter också (bland annat...)! Chokladcheesecaken kan jag rekommendera helhjärtat.

Svärmor ska firas senare idag, men först ska svågern komma på lunch. En riktig släktdag, med andra ord. Hoppas att du också får en fin helg.

Många kramar tillbaka till dig! /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards