jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Vi gillar ju tävlingar dårå...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 oktober 2011 21:30

... men ibland undrar vi hur långt vi egentligen måste gå? Att skicka in fyndiga slogans är väl okej, att tvinga nära och kära att rösta på våra bidrag känns väl sisådär, att delta i tävlingar där det är bidraget med flest röster/vänner som vinner (vilket det ofta är) känns surt och att dränka bloggen i bloggtävlingar går väl an.

Men idag har vi både fått klä ut och av oss för att följa tävlingsreglerna... men vi gjorde det!

Hmm... undrar hur långt vi väljer att gå nästa gång? För vi vill ju så gärna vinna. Tävlingar är vår hobby. Våra vinster har gjort att vi kunnat göra mycket som vi annars gått miste om: allt från biobesök till hotellsemestrar.

Och det här för oss in på ett närliggande ämne... Den svenska missunnsamheten. Ibland märker vi att folk undrar hur vi kan göra så mycket och ha så många dyra grejer, vi som bara har en inkomst. Men det är många gånger tack vare tävlingar. Och vi tävlar en hel del.

Ofta får vi höra: "Vad ni vinner mycket!". Men då skulle de bara veta hur mycket tid vi lägger ned på att få lite extra bonusar i tillvaron. Vinsterna ramlar inte bara på oss, vi anstränger oss för dem. Ibland vinner vi, ibland inte. Men saken är den att det finns tävlingar för alla och man väljer själv om man vill tävla eller ej. Man kan inte vinna om man inte deltar - det säger ju sig självt.

Vi vet att många av er verkligen gläds med oss när vi vinner något, men vi vet också att det finns de som inte gör det.

 
 
Lotta

Lotta

12 oktober 2011 22:11

Hahaha, jag dööör! Vad har ni tävlat om här då? Haha! Hoppas det ger vinst iaf då ni ansträngt er så =) Jag tävlar mycket i perioder. Just nu har jag varit ganska lat länge, men visst skickar jag in nåt här o där. Man blir så himla glad då det dimper ner en vinst, stor eller liten. Jag har oxå fått höra (ibland missunnsamt) att "oj vad du vinner, vilken turgumma"...men det är inte bara tur...det är ju ren skicklighet, hehe ;) Lycka till i tävlingen. Jag gläds med er o era många vinster iaf! Hoppas det blir många fler!!! =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 oktober 2011 22:17

Jupp, ren skicklighet är vad det handlar om! ;)

Piratbilden är för att vinna POTC4 hos Film för alla. Går ut idag om du ska dra upp någon unge ur sängen och klä ut - eller varför inte dig själv...?

Bröstbilden är för att vinna en sportbh. Tävlingen finns i våra tävlingslänkar till vänster. Bara att brösta upp dig och fota. Jonas ställer säkert gärna upp som fotograf. Jon hade inget emot uppgiften här i alla fall... Hahaha! ;)

(Psst... Röd spritpenna är skitsvårt att få bort!)

Det krävs en sann tävlare som du för att förstå vad som många gånger ligger bakom. Lycka till i dina tävlingar du med - må vi aldrig mötas. :) /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

12 oktober 2011 22:27

Vill tipsa om att jag just nu har två tävlingar i min blogg som ni gärna får vara med i. Tävlingarna hittar ni under kategorin tävlingar! Ha en bra kväll :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 oktober 2011 08:06

De tävlingstipsen ska vi självklart titta närmare på! Tack så mycket. :) /Jenny

 
Annika

Annika

13 oktober 2011 21:34

Nja.. erkänn att ni leker sjörövare och sexig brud på fredags kvällarna.. ha ha ;)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 oktober 2011 21:44

Äsch! Nu kom du allt på oss... ;)

 
Annika

Annika

13 oktober 2011 22:15

Jag visste det, ni är alltså riktigt vilda av er.. ha ha ;)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 oktober 2011 08:01

Men hur kommer det sig att du kom på detta så lätt...? Hmmm....? Vild fantasi? Egen erfarenhet...? Hmmm... ;)

Ikväll blir det nog dock traditionellt fredagsmys. :) Kram! /Jenny

 
Annika

Annika

14 oktober 2011 09:52

Nopp, här blir det också en lugn fredag med mys, Fanny har en kompis hos sig som ska sova över.

Ha en toppen dag.// Kram Kram till er.

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 oktober 2011 09:58

Ni får det säkert jättemysigt tillsammans! Kram, kram. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards