jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under september 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2011 22:45

Det kom lite oroväckande regnstänk just som vi körde in i Karlstad. Men regnmolnen var snart ett minne blott och karlstadsola sken och lockade oss till kärleksfulla skratt...

  

  

Vi rastade Nalle, fikade och kikade lite hastigt och lustigt runt i centrum...

 

... innan det var dags att bege oss till Löfbergs Lila Arena. Där fick Nalle en NWT-tidning som han glatt bar omkring på.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2011 12:35

... mot sola i Karlstad!

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2011 08:15

... det regnar. Där ser man. Var inte igår. JO, DET VAR DET JU! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2011 06:30

Ikväll är det elitseriepremiär i hockey på riktigt - för då spelar FBK! Inledningsmatchen blir en repris av förra säsongens final då det är Skellefteå som står för motståndet. Och vi minns ju hur det slutade då... SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD!

Och ikväll ska den nionde SM-guldsflaggan hissas i Löfbergs Lila Arena av Emil Kåberg och jakten på ett tionde guld kan börja. På tal om tio så firar Löfbergs Lila Arena just tio år också, det är på dagen tio år sedan arenan invigdes.

Det blir mycket att fira! Många FBK-kändisar kommer att finns på plats för att delta i firandet: Sergeij Fokin, Radek Hamr, Greger Artursson, Thomas Rhodin med flera. Och vi! (Dock inte Jörgen Jönsson som håller på att spela in Mästarnas Mästare. Typiskt, för det var ju som det enda positiva i vårt Blä-inlägg häromdagen. Att det inte var fy skam att just han skulle ersätta Gunde Svan. Men där fick vi igen det!)

Mitt i allt detta ska det också hållas en tyst minut för Stefan Liv. Men det kommer säkert att bli fint.

Vi ser fram emot kvällens match och det ska bli skoj att se den live! Mot Karlstad... snart...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 september 2011 06:02

... i natt tog batteriet slut i brandvarnaren som då började pipa med jämna mellanrum. Jag vaknade ju förstås först men Jon blev ändå den som fick plocka ned det tjutande eländet. Det var svårt att somna om efter det, men det var kanske bra att vi vaknade också för vi drömde båda konstiga drömmar. Misstänker fullmånen!

Jag drömde att Jon missat hämta upp mig och Nalle men ändå var det mitt fel och Jon skulle nu "vara sur hela dagen" som han så moget uttryckte det... Surpuppa!

Jons dröm var värre. Han drömde att han höll på att begrava någon levande - huvva! Han misstänker att det hade något med Mia Skäringers show att göra. Hon skulle ju på något frisläppt vis ut med sitt nyförlösta underliv på innergården och gräva ned sin moderkaka vid ett träd. Det satte visst sina spår hos honom... Stackars... surpuppa!


Just det... Hade det här varit kvällstidningen JennyJon hade jag självklart satt rubriken:

VÄCKTES MITT I NATTEN AV BRANDLARMET!

Men det behöver jag inte göra, för du har ju läst det här ändå - och det är allt som betyder något! :) Ha en bra dag! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 21:15

Vi har just streamat Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" som sändes på SVT i helgen. För 21.45 en fredagskväll hade vi annat för oss - då stod vi dyngraka vid bardisken och shottade så det stod härliga till - eller också låg vi och sov... Hursomhelst så minns jag inte riktigt vilket.

Showen var i alla fall riktigt bra, och jag är glad att vi tog oss tid att se den. Jon skrattade något mer än vad jag gjorde. Jag hade lite svårt att se bortom det där sorgliga som hängde med hela tiden. Bjöd hon på sig själv för att göra oss glada... eller för att hon verkligen ville...? Hmm.

Men det var inte därför jag började skriva det här inlägget. Det här skulle bli ett sammanträffande-inlägg. Showen började med "My song", låten från Fritidsresorreklamen. Fast för mig är det ju numer Stefan och Anna Livs låt eftersom det är den låten som spelas i bildspelet med fotografier från deras bröllop (ett bildspel som jag för övrigt inte tagit mig igenom än...). Det blev en konstig showinledning.

Showen avslutades med låten "En apa som liknar dig" av Olle Ljungström. Olle Ljungström som jag bara några timmar tidigare hade lyssnat på när han var gäst hos Lotta Bromé. Kusligt.

Och Jon träffade Olle Ljungström i Stockholm, huvudstad i Sverige - där vi bor! - på Vattenfestivalen -96 och senare träffades jag och Jon. Och vi gillar båda vatten och Vattenfestivalen slutar på valen och som en sådan känner jag mig nu för jag åt för mycket (läs lagom) till showen. Där knöt vi ihop den säcken!

(Eftersom det här blev så fruktansvärt bra ska jag genast översätta den här texten till engelska. "No?" YES!) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 september 2011 15:00

Your Design tillverkar halsband, örhängen och armband helt efter dina önskemål. Personliga perfekta presenter till dig själv eller till någon annan!

Your design använder sig av silverpläterad/silverfärgad metall som är nickelfri eller nickelgodkänd. För varje sålt halsband skänks dessutom 10 kr till Barncancerfonden!

Jag har ett halsband med den personliga texten: "Jag tror att varje hjärta någonstans har ett hem". Jag är supernöjd och visst är det jättefint!

Your Design säljer personliga presenter till oslagbara priser! Kika in och leta reda på smycket för dig... - eller en vän! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards