jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Hälsningar från sjukstugan

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2011 16:27

Passande könummer...


Det blev ett otroligt spring på toaletten igen under natten som var, och så var urinen blodblandad igen. Urinvägsinfektionen hade alltså inte blivit bättre.

Jag ringde Vårdcentralen, fick en tid för att komma och lämna urinprov och gick därifrån med medicin. Hoppas att den hjälper fort för i natt vill jag sova.

Nu är vi lite mer sjuka än vanligt alla tre här och äter medicin allihop. Jon äter astmamedcin jämt och nu har åkt på en förkylning, Nalle äter smärtstillande jämt men nu även örondroppar för öroninflammationen och jag fick tabletter för att få bukt på urinvägsinfektionen. Muntert värre... /Jenny


Mina sömnpiller...

 
 
Eleonore

Eleonore

27 september 2011 17:25

Verkligen passande könummer! hoppas du kan få bra medicin nu så det försvinner någon gång :)

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 september 2011 17:29

Det räcker med en natt med dålig sömn för att humöret ska få sig en törn. Stod inte ut med tanken på en tredje...
Hoppas också att det här går över fort! Tack för omtanken. :) /Jenny

 
Spanaren

Spanaren

27 september 2011 18:42

Krya på dig och önskar bättre bättring till er alla 3/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 september 2011 19:26

Vi tar emot din krya på oss-hälsning med öppna armar! Många kramar från oss sjuklingar.

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

27 september 2011 18:51

Mmmm...Uvi är inte att "leka med" tyvärr :(
Krya-På-Dig-Kraaaaaaaaaamar

http://frunsblogg.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

27 september 2011 19:24

Hoppas att det dröjer länge till nästa gång. Usch och fy och blä för det här! Kramar tillbaka. /Jenny

 
Ingen bild

Lina

27 september 2011 20:37

Usch och fy. Hatar uvi, lyckades ha det tre gånger under tiden jag väntade Ruqayyah. Så lite tips (som du kanske redan vet men ändå), drick vatten med määääängder med citron, det flushar i systemet. Annars kan naturlig tranbärsjuice också fungera. Vad som helst som hjälper eller hur? Hoppas innerligt att du fick shysst antibiotika och att det bättrar sig snabbt.

Jenny och Jon Sjöberg

27 september 2011 21:06

Jag har haft mildare uvi förut och då har det gått över utan medicinering men den här gången ville det sig verkligen inte. Tror jag satte världsrekord i toabesök i natt! :)

Jo, jag dricker en hel del. Kanske inte just det som du föreslog men huvudsaken var väl att dricka mycket...? ;)

Det sa de när jag ringde VC också och i nästa mening ville de ha ett urinprov. Och jag visste sedan min eget test att det helst skulle varit i blåsan i fyra timmar. Gissa om jag var nödig!
Kram, kram! /Jenny

 
Lotta

Lotta

27 september 2011 20:46

Ajaj satan! UVI är ingen höjdare =/ Det gick upp i njurarna på mig en gång o helv... vad illa jag mådde då. Hoppas verkligen du snart blir bättre! Krya på dig! Buzzadorkampanjen förresten...man fick ju det där extramejlet om att anmäla sig på nytt. Jag fegade ur då och blev snål...Ullared lockade vet du ;) Men jag är säker på att massagedynan är toppen! Hoppas ni blir nöjda med sakerna =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

27 september 2011 21:12

Ja, där ser du vad som händer när du åker bort och inte håller koll på oss... ;)

Det var väl lite det jag var rädd för, att det skulle sprida sig när jag märkte av att jag fortsatte kissa blod.

Men nu ska väl medicinen sätta stopp för det och jag hoppas att jag får sova i natt. Det är "tur" att Jon inte mått så bra heller för han har sovit som en stock om nätterna så honom har jag inte väckt. Det är mest Nalle som jag har stört...

Vi blev så sugna på den där massagedynan att vi anmälde oss en gång till. Spikmattor har vi båda två (min är från Ullared!) och vi använder dem flitigt men de andra grejerna ska bli spännande att testa.

Ser fram emot att se alla dina Ullaredsfynd! /Jenny

 
Ingen bild

Johan

28 september 2011 06:27

Hej. Hoppas att du mår bättre.
Kolla i postlådan.

Jenny och Jon Sjöberg

28 september 2011 08:21

Jo, jag mår bättre men Jon är hemma från jobbet i dag.
Så "presenten" i lådan passar perfekt just idag! Ger oss något att göra. :)
Ha det gott! /Jenny

 
Lotta

Lotta

28 september 2011 10:40

Hur går det för er? Bättre hoppas jag. Ang Gekås...det var ju lönehelg så vi räknade med en massa trängsel. Men den uteblev, lyckligt nog ;) Det var varken köer in eller ens ut och ingen trängsel vid hyllorna. Ett tag var det ganska tjockt med folk vid barnkläder, leksaker och sminket men annars var det jättelungt tyckte jag. Tror faktiskt aldrig det varit så enkelt att ta sig fram som denna gång.

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 september 2011 10:50

Det är väl så där. Jon stannade hemma från jobbet idag. Men alla har tagit/fått sin medicin, även lite kuckelimuckmedicin (den är bäst!)... ;)

På sätt och vis är det väl mer passande att vi är sjuka nu än när det är vår tur att besöka Gekås. Hade inte orkat nu till helgen. Hade ju blivit billigt i och för sig...

Hoppas att vi får det lika lugnt i varuhuset. För det är så irriterande när man måste trängas. Oftast är det så på damsidan men då går jag och hälsar på Jon bland herrkläderna och får värsta svängrummet där! :)

Tackar för upplysningen! /Jenny

 
Annika

Annika

28 september 2011 18:06

Krya på dig Jenny !!!

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 september 2011 18:23

Jag fick sova i natt!
Sömn är en underbar medicin. Tjoho! :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards