jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 23:30

Om någon tycker att vi ser många romantiska komedier, så stämmer det helt och hållet! How do you know är en i raden...

  

Reese Witherspoon spelar Lisa, en softball-spelare som blir petad från USA:s landslag. Hon hamnar i en mindre livskris och flyttar i samma veva ihop med baseball-stjärnan Matty (Owen Wilson), en rolig, pratglad och bekymmersfri playboy.

Det hela kompliceras av att Lisa träffar George (Paul Rudd), en affärsman med en egen kris att hantera. Han står nämligen under granskning av åklagarmyndigheten, misstänkt för bokföringsbrott. George blir kär i Lisa, och det hela utvecklar sig till ett triangeldrama - fast givetvis småputtrigt komiskt och romantiskt...

Filmen är regisserad av James L. Brooks, som också gjort Livet från den ljusa sidan. I den hade Jack Nicholson huvudrollen, och han dyker upp även här som Georges vresige gamle far Charles, grundaren av företaget som George jobbar för.

Jag märker många likheter mellan dessa två filmer, förutom Jack Nicholson som ju alltid är sevärd, (även om han inte är i närheten av sin största rollprestation i På heder och samvete från 1992). Och på tal om liknelser...

En annan romantisk komedi som vi nyss såg men aldrig recenserade var The Switch - pappa på burk med bland andra Jennifer Aniston. Ingen av de två filmerna har fått något högre betyg på IMDb, men i valet mellan dessa vinner How do you know, mest för att Owen Wilson som vanligt är bra. Filmen är en sevärd bagatell som mest troligt inte kommer hamna i vår filmhylla. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 23:15

Vi brukar mest beställa CD-skivor från nätet för att det oftast är billigare och smidigare. Men så fick jag för mig att jag skulle köpa skivan Absolute Summer Hits 2011. Lättare sagt än gjort.

Den fanns inte på Elgiganten, slut på Media Markt och jag var in i den ena affären efter den andra innan jag till slut hittade den på COOP Forum.

På den här skivan finns många härliga låtar!

Många av låtarna spelas flitigt på radion men kanske inte så mycket Enrique Iglesias-låten. Jag gillar Enrique och tappade nästan hakan när jag hörde den här sången första gången. Enrique! Fy på dig!

Men den här versionen, inte den snälla där f***in är utbytt mot lovin, sätter sig ganska bra! Please excuse me... men jag gillar den.

Här är musikvideon men är ni känsliga eller pryda eller barn så spela den inte! Det är inte Hero eller Could I Have This Kiss Forever precis...

Pryderi är dygdens fanfar och det här är de promiskuösas stridsrop! :) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 22:51

Från Picazoo kom idag ett paket med innehåll till Nalle. Han hade vunnit en ihopvikbar vattenskål från dem och fick även med en tygväska i paketet.

Nalle förstod kanske inte så mycket av innehållet men han älskar att öppna paket!

De fina presenterna var jättefint inslagna och vi tackar så mycket!

Är ni på jakt efter något till era trogna vovvar så kika in hos Picazoo för de säljer många bra saker och deras bemötande har varit supertrevligt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 22:48

På IKEA hittade vi bokstöd formade som bokstaven B. De fanns i både svart och vitt och i två storlekar. Piffade upp gamla bokhyllan rejält!

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 22:46

 

HÄR kan du beställa ett prov med gratis Sana mild intimtvätt.

Jag fick mitt gratisprov idag. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 22:42

Rea på Stadium i A6 i Jönköping och jag hittade en ny bikini - för jag tror, jag tror på sommaren. Jag tror, jag tror på sol igen... 49 kr delen - billigt och färgglatt värre!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 22:30

Nej då, inte hade vi hamnat fel. Vi kom precis dit vi skulle - till IKEA i Jönköping. Vi for dit för att min lillebror Johan, som var med, behövde gardiner. Vi hade kollat lagersaldot och sett att de skulle finnas. Men... när vi kom dit hittade vi dem inte. Frågade om hjälp. Butikspersonalen kollade i datorn och gardinerna fanns - men inte i butiken utan någonstans på lagret.

Butiksbiträdet bad oss återkomma medan hon kollade efter. Vi väntade och jag gick tillbaka efter en stund. Då fick jag en underlig förklaring... Hon hade inte hittat gardinerna, men de fanns där någonstans. Men de får inte köra in varor med truck medan det är kunder i butiken för trucken kan skada kunderna. Så gardinerna skulle inte komma in i butiken förrän tidigast imorgon. Lite irriterande med tanke på att det mest var för gardinerna som vi for de 11 milen enkel väg till Jönköping och ännu mer irriterande för att vi såg minst tre truckar till inne på IKEA! Varför uppdatera lagersaldot om varorna ändå inte går att få tag i?!

Nåja, vi hittade lite annat också...

  

Vi hittade en del ljus och började bunkra upp med värmeljus inför hösten, och nu blir det IKEA-köttbullar för Nalle framöver. Jag hittade också fruset potatismos som jag blev nyfiken på och tog ett par förpackningar för att testa framöver. Intressant...

Vi kom till IKEA vid lunchtid och av erfarenhet brukar köerna till maten bli ganska långa så vi gick och åt det första vi gjorde.

När klockan slog tolv stannade all försäljning i restaurangen upp och det hölls en tyst minut för att hedra offren i Norge.

Men sorlet i restaurangen var högt och meddelandet i högtalarna gick inte fram till alla. Säkert hade fler velat ta del i detta. Men vi visste vad det gällde och satt tysta och ägnade ännu fler tankar åt det hemska som hänt - både vansinnigt och fruktansvärt tragiskt. Men det känns väldigt fint att så många enas mot våldet. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juli 2011 20:17

Med slumpgeneratorns hjälp har vi korat en vinnare i tävlingen om vår Doggy bag...

Och vinnaren blev Bitte!

Mejla oss din adress så kommer det ett paket med posten inom kort.

Här är vår mejladress: jenjonsjoberg@hotmail.com


Stort grattis från oss, hoppas att du kommer att gilla innehållet

- och fortsätta att läsa vår blogg förstås!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards