jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2011 15:00

När man kommer körande över Billingen från Skarahållet ser Våmbs kyrka nästan lite kuslig ut. Men när vi besökte den på närmare håll var den långt från skrämmande...

 

I den här lilla kyrkan döptes jag den första advent 1982. Jag minns det som igår. Jag grät inte alls, sjöng glatt med i psalmerna och efteråt tackade jag och prästen varandra och var båda överens om att det här var det finaste dopet någonsin.

Eller också gallskrek jag så att taket lyfte och alla gästerna fick söka vård för tinnitus efteråt... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 juli 2011 13:48

Solen hade redan krypit ner under horisonten när jag och "förstestyrman" Johan rodde ut på den mörka Örlen för att fiska gös. Det var första gången som jag gav mig ut på jakt efter denna eftertraktade förvuxna abborre, och första gången som jag fiskar efter midnatt överhuvudtaget.

   

På nätet kan man läsa en hel del om gösfiske, men om jag blev något klokare av alla tips och tricks vet jag inte. Antagligen inte, för det blev inte någon fångst heller, men en lite ovanlig fiskeupplevelse fick jag med mig hem i alla fall. /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards