jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 22:47

Nätbutiken Spöket Laban byter ägare den 1 augusti och behöver nu hjälp med att tömma det finfina lagret.

Just nu har de superpriser på alla barnkläder och även på en del andra grejer.

Titta bara!

 

Enfärgad badrock Laban 199 kr (ord. 449 kr). Laban omlottbody baby 129 kr.  

 

Tummen Snuttekompis 99 kr. Rosa solhatt Labolina 49 kr.


Det här är bara några utav de fynd som man kan göra just nu. Kika in hos http://www.spoketlaban.com/ och hitta fler!

Hos Spöket Laban möter du Spöket Laban, Lilla Anna, Långa Farbrorn och söta Tummen m.fl Alla Inger och Lasse Sandbergs klassiska bokfigurer finns som kläder, leksaker, spel, inredning, filmer, böcker och smycken m. m.

Varmt välkommen - men kom ihåg att det är först till kvarn som gäller...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 20:38

Sedan jag flyttade ned hit till dessa trakter 2003, har jag tjatat på Jenny att vi skulle ut och paddla kanot på Örlen. Och skam den som ger sig! Blott åtta år senare fick jag min vilja igenom...

Döm om min förvåning när Jenny själv föreslog en kanottur! Men nej, hon hade varken feber, eller uppvisade andra symptom på att inte vara vid sina sinnens fulla bruk. Så vi begav oss denna underbara afton till Gamla Örlenbadet och hyrde en kanot. Efter att ha krånglat ner den från ställningen och kånkat ned den till vattnet, bar det av ut på böljan den blå med Jenny i fören, medan jag satt bak och försökte styra. Gick väl sådär...

Solen sken, och vi paddlade först runt den lokalberömda och pittoreska Fläskön. Därefter korsade vi sjön och kollade in den norra sidan. Vi var inte ensamma på vattnet en vacker dag som denna. Fiskare, vattenskidåkare och andra söndagsseglare, samt en och annan fiskmås njöt av sommarvärmen och det ljumma vattnet.

Vi sjöng alla låtar med vattenanknytning som vi kunde komma på, så nu är nog alla fiskar mellan Rävbacken och Gamla Örlenbadet bortskrämda för ett långt tag...

Lite möra i armarna återvände vi och lämnade tillbaka paddlar och flytvästar till pizzerian, där vi hämtat ut grejerna.

Det var en härlig kanottur, och nu vet jag att det bara dröjer åtta år till nästa gång... /Jon

 

"American beer is like making love in a canoe.

It's fu**ing close to water..."

- Monty Python

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 16:09

Vi har gjort egna matmuffins och de blev jättegoda! Här kommer vårt recept som ger cirka tio stycken vegetariska matmuffins med västerbottenost:


Jennyjons västerbottensmatmuffins

   

ca 4 dl riven västerbottenost

4 dl mjöl

1 msk bakpulver

1 tsk salt

svartpeppar

persilja och gräslök

1 1/2 dl gräddfil

3 ägg

 50 g smör


Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret. Blanda ihop ost, mjöl, bakpulver och salt. Vispa samman gräddfil och ägg och blanda sedan ner i ostblandningen. Tillsätt det smälta smöret. Rör i klippt persilja och gräslök, krydda med lite svartpeppar.

Fördela smeten i stora muffinsformar, cirka 10 stycken.

Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 14:43

Jag tävlar om lite allt möjligt, försöker väl att behärska mig något... Men nu har jag nåtts utav ett av de mer underliga vinstmeddelandena. Jag har vunnit en handduk. Inget konstigt med det.

Men... handduken har en stor bild, ett stort fotografi på... ERIK HAAG!

Jag ska alltså vara naken och torka mig med Erik Haag! Sola med Erik Haag! Ligga med Erik Haag... på stranden! ERIK HAAG! Vad ska Jon säga...?

Till mitt försvar bör faktiskt nämnas att jag avstod från att tävla om flugsmällan med Linda Nyberg på. Jag har inget emot henne, och lockades därför inte av att drämma hennes ansikte mot diverse insekter.

Får väl se vilket öde denna handduk går tillmötes... Någon som vill vara naken med Erik Haag? Nej, du får inte svara, Martina! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 14:00

Nästan i samma stund som vi insåg att bilen gått igenom besiktningen - och att vi skulle slippa ombesiktning - bokade vi en hotellnatt.

Jon vann en övernattning med frukost på hotell Carlia i Uddevalla, så dit ska vi. Inte långt ifrån Uddevalla ligger Trollhättan och därifrån kommer vår favorit Peter LeMarc. Vi köpte förresten bilen i just Trollhättan, så det gör det hela ännu mer passande!

Vi tänkte stanna till lite i Trollhättan för att andas lite "Peter":

"I sta'n där jag är född,

finns ett torg och en kiosk,

en kullerstensgata, och älven, förstås."


Men samtidigt har RIX FM en festival inbokad i Trollhättan (med gratis entré!). Inte helt omöjligt att vi "gamlingar" går på den. Eric Amarillo var en utav artisterna som skulle uppträda. Kanske får vi höra sommarplågan live. Barn! Ni läser den här meningen: "Om sanningen ska fram, vill du leka med mig då, vill du leka med mig då..."  Vuxna! Ni läser denna mening: "Om sanningen ska fram, vill du ligga med mig då, vill du ligga med mig då..."

Vi ska ta reda på vilka de andra artisterna var också, så vi inte känner oss helt bortkomna... Vi har i alla fall beställt stadskartor från båda städerna så vi inte ska gå vilse geografiskt också.

Vi tar tacksamt emot tips på vad man inte får missa under besök i Trollhättan och Uddevalla! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2011 13:15

Jag hade turen att vinna ännu ett par glasögon i LensWays senaste glasögontävling! Jippi! 

Den här gången var det min svärfar Folke som stod på tur för nya glasögon. Och nu är de beställda.

 

Näej, de här blev det inte... men...

... de här gillade vi lite bättre, fast...

 

... till slut fastnade vi för detta par.


Jag hoppas att de kommer att passa bra. Nya glasögon med progressivt glas för bara 997 kr inklusive frakt är inte dumt alls. I och med att han behövde progressiva glasögon blev vinsten inte helt gratis. Men jämfört med vad han skulle fått betala annars blev det nästan som gratis ändå. Nu inväntar vi leveransen med stor spänning.

Stort tack till LensWay som anordnar dessa toppentävlingar. Jon är så nöjd med sina glasögon som vi köpte till halva priset. Och pappa, som aldrig skulle köpt glasögon annars, är också nöjd med sitt par. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards