jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 juli 2011 16:05

På ICA i Karlsborg kan man plocka ihop sin egen sallad - och det gillar vi!

Vi fyllde våra plastbyttor med allt möjligt gott och for hem åt framför teven.

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 juli 2011 16:00

  

Mitt bland allt gammalt som gav amishkänsla på Forsviksdagarna - smedja, gjuteri, kvarn... - så hördes motorljud från motocrossar alldeles intill slussen. VM i enduro körs 2012 i Forsvik och knattekrossare körde runt, runt som för att ge en liten förhandsvisning på det härliga motorljudet som komma skall.

Ett par något äldre killar bjöd på dagens häftigaste upplevelse när de på sina motocrossar tog sats och hoppade över kanalen!

Det här var kanske busenkelt för dem, för de såg väldigt säkra ut, men vi tyckte verkligen att det var en spännande grej att titta på. Och här får ni också chansen:

Ganska så coolt va'?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 juli 2011 15:45

Det är mycket som händer på sommaren och vi vill hinna med allt! Idag var det historiska och intressanta Forsvik som lockade med marknad och utställningar. Vi tittade runt på industriområdet, gick på marknaden och såg en och annan slussning.

Vid halv ett öppnades den gamla lilla klaffbron och en historisk parad passerade på väg mot scenen på bruket.. Inte varje dag man får se heliga Birgitta och Baltzar von Platen - på samma gång! Många andra gamla "kändisar", tidstypiskt klädda, och en musikkår deltog också i paraden.

   

Forsviksdagarna fortsätter imorgon också för er som inte hade möjlighet idag. Då står bland annat LION:s anksim på programmet.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 juli 2011 15:35

Sent igår kväll var vädret helt perfekt för en liten fisketur på Örlen. Tyvärr betyder vindstilla ofta också att mygg, knott och andra besvärliga flygfän kan förpesta upplevelsen.

Lyckligtvis hade jag med mig ett varuprov av nya NoSkito, ett naturbaserat myggmedel. Varuprovet innehöll hudlotion med aloe vera, fast NoSkito finns även som sprej.

Jag har prövat nästan alla myggmedel på marknaden och kan säga att vissa funkar bättre än andra. Nu har jag i och för sig bara prövat NoSkito en enda gång, men helt plötsligt var det totalt myggfritt runt mig. Ett sammanträffande?

Hur som helst, det lär bli fler tillfällen att pröva denna nya produkt, så jag får återkomma med ytterligare utvärdering.

Fisketuren gick förresten bra, abborrarna var på hugget och jag fick med mig några fina firrar hem. Men myggen lämnade jag bakom mig... /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards