jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 juli 2011 23:30

Jag och Jon har njutit av en fin afton vid kanalen i Karlsborg. Vi for dit för att vara med på allsång - men mest för att få se Sanna Nielsen som var kvällens gästartist. Vi satt på vår picknickfilt och sjöng med i alla möjliga allsångslåtar. "Ta mig till havet" är vacker men jag tror att Jon tyckte att "En kulen natt" var roligast... "En fisk jag såg, och det var DUUUUUU!" Vet inte hur många gånger jag blev "DUUUUU". Och rörelserna hade han givetvis kläm på också.

Allsången leddes utav Marie Arturén som kanske ibland pratade lite för mycket under några av låtarna men det kanske finns de som gillar det också... Vi var ju så sångsugna!

Det var många som sökte sig hit ikväll och det pratades om premiärrekord. Det vet inte vi något om för det här var vårt första besök - och faktiskt vår första allsång tillsammans någonsin!

Klassiska allsånger varvades med lokala förmågor - och Sanna förstås! Så vacker hon är och så fint hon sjunger. Hon strålade på scen, och bland publiken, när hon sjöng några låtar.

Bland annat hennes genombrottslåt "Till en fågel" som hon slog sig in på Svensktoppen med som 11-åring och hennes senaste bidrag i Melodifestivalen "I'm in love". Sanna tog också en mycket uppskattad vända ut i publikhavet.

Bäst ikväll var helt klart "Empty room". Jag blev så glad över att hon valde att framföra den här sången. Det är en fantastiskt vacker ballad som lätt ger rysningar och Sanna sjunger den så himla bra!

Entrén till Allsång vid kanalen i Karlsborg var gratis men ett allsångshäfte kostade 50 kr och med varje häfte medföljde en lott. Utlottningen skedde mitt i programmet och Sanna deltog i vinstutdelningen tillsammans med allsångsledaren. Nej, vi vann faktiskt inte. Men jag hade nog inte vågat gå fram och hämta priset ändå, hade nog fått knuffa fram Jon då... 

Efter allsångens slut stod Sanna länge och väl och skrev autografer. Kön fram till henne ringlade sig lång... Vi nöjde oss dock med att ta några fotografier - och att vara i närheten av hennes härliga energi.

 

Det här blev en fin och mycket annorlunda kväll för oss. Allsång hör ju inte alls till vanligheten i vårt liv precis men vi hade jättetrevligt!

Här kommer ett kort smakprov från kvällen. Sanna Nielsen gör en personlig tolkning utav Robyns "Be mine". Jag tycker att Sanna gör låten mycket bättre, men så är jag som kanske märks lite förtjust i Sanna...


Stort tack till Sanna Nielsen, Karlsborgs Allsångsförening och alla andra som gjorde den här underhållande kvällen möjlig! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 juli 2011 17:00

Fyra veckor av vackert väder, gott att äta, roligt att göra, mycket sömn och lugn och ro hoppas jag väntar nu när jag idag gjorde sista dagen och startar min semester.

Men med tanke på att Jenny så fort jag kom hem från jobbet tvingade mig att lägga mig på golvet och göra bokstäver med min kropp, så ser chanserna kanske inte så lovande ut för just lugn och ro...

Glad sommar till er alla! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 juli 2011 16:55

Nalles antibiotika är inhandlad och behandlingen är påbörjad. Vi köpte en dosett också för att lättare hålla reda på när han ska äta vad. Hela sju tabletter om dagen ska vi ge honom nu under en tid framöver och vi vill ju inte missa någon av dem.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards