jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 juni 2011 14:26

...för Haléns att ta bort de varor som de inte har!!!

Jag shoppar runt och klickar hem varor men först efter att jag fyllt i adress och ska gå vidare så får jag reda på att varorna är slutsålda. Varför inte berätta det med en gång? Sluta slösa med min tid! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 juni 2011 09:37

Jag fortsätter att jogga när tid och lust finns. Senast igår blev det en liten runda. Nu har jag börjat jogga lite på måfå för att slippa asfalt. Det är så mycket skönare med terränglöpning. Jag blev glad när jag hittade en sida där jag kan räkna ut turens längd. Många har sådana här program i sina mobiler men så avancerad telefon har inte jag. Det här går också bra.

Hos i Form finns verktyget för att kunna mäta rundan. Testa HÄR! Det fungerar förstås lika bra om man har promenerat eller cyklat som när man har joggat. Man får sträckan uträknad genom att man sätter ut punkter och avslutar med mellanslag. Inte alls svårt och jag tycker att det är intressant att veta hur lång rutten är, eller blir om man vill mäta upp innan man börjar. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 juni 2011 19:45

Nu är smultronen på gång. Jag hittade mogna bär och just det här bäret fick Jon av mig. Jag är nämligen skyldig honom några röda bär från alla gånger jag stulit hans körsbär från hans fruktcocktail. Nu är jag bara skyldig 35689 stycken... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 juni 2011 19:30

Nu ni grannar är vi också med och ska dela på alla pengar, cyklar, bilar och allt vad det blir!

Häromdagen ringde de från Postkod-lotteriet och försökte värva mig men jag var tveksam. Bad om lite tid att fundera på saken eftersom vi redan är med i SNF, Röda korset, WWF, SMHI - vad ni vill...

Men det skulle ju kännas surt om grannarna går och kammar hem en storvinst - så när de ringde igen tackade vi ja. Två lotter och bäddset på köpet med första dragningen nästa månad. Det var ingen uppsägningstid så vi får väl se hur länge vi fortsätter att vara med.

Kom igen nu, vår postkod! Vinn, vinn, vinn! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 juni 2011 13:08

Äntligen jordgubbssäsong! Som vi har längtat efter dessa röda mumsiga gubbar.

Idag blev det jordgubbar till lunch - mums så gott! Och nyttigt. Jag skulle kunna äta jordgubbar till alla dagens mål! 

Nybakade ciabatta-smörgåsar direkt från affären blev det också till.

  

Jag äter mina jordgubbar skivade, helst med grädde. Och jag har kommit på det lätta sättet att använda äggskäraren även till jordgubbarna.

 

Se så smidigt! Testa gärna. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 juni 2011 17:47

Jag snubblade över det här youtube-klippet...

Visst är det väl falskt?! Men mycket snyggt gjort. Jag har inte ens motoriken att få till det där hårdrocks-tecknet med mina fingrar... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 juni 2011 17:30

... när man blir drabbad av andras begär! En fikasugen lillebror kom förbi med en massa gott fika. Tack, tack! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards