jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 20:46

Som tack för att jag bloggade om 24.se! Tack så mycket. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juni 2011 18:51

Medans Jon bryter foten och snörvlar får jag istället tävla mot mig själv tills han är i bättre form och kan agera värdig motståndare. Min utmaning är tills dess att få ett bra konditionsvärde. Med hjälp av Coopertest som går ut på att springa så fort man orkar på 12 minuter och sedan räkna ut hur långt det var. Sedan räknas stäckan om till ett konditionsvärde och i en tabell kan man sedan se hur god formen beräknas vara. Lätt som en plätt - den teoretiska delen i alla fall.

Ikväll testade jag för första gången. Testet ska helst utföras på asfalt och utan backar, vilket är lite svårt här så det blev en del grusunderlag också. Lite ont om löparbanor i Fagersanna...

 

Jag klarade att löpa 2490 meter på 12 minuter och fick konditionsvärde 44, klarade mig precis. Då är min form bra. Jag kan ju tycka att det är lite orättvist att en tjugoårings form och min värderas i samma spann. Länge sedan jag var tjugo... 

Nu siktar jag förstås på att formen ska bli utmärkt. Behövs bara att det går några hundra meter fortare... Men det ska gå.

Belöningen för kvällens prestation: jordgubbar och grädde! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juni 2011 17:57

Usch! Förkyld... Host och snörvel. Snorig. Rå i halsen. Huvudet spränger. Ont lite här och var. Ack, ack ack... stackars mig! (Märks det att jag fiskar efter sympatier...?)

Jenny tyckte att det bara var bra att jag inte hade någon bild på mig själv att lägga ut, sa att det faktiskt var bättre så, för bloggens skull. Undrar vad hon menade med det...?

Dagens klokord måste i alla fall bli detta:

"Den friske har många önskningar, den sjuke bara en."


Så sant. Jag vill bli frisk! Nu! Jag har väl bättre saker för mig än att sitta och snörvla. Prosit! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juni 2011 12:35

  

Imorse låg Nalle så här i sin säng när jag gick upp. Så vill man inte vakna! Det tog några sekunder innan jag såg att bröstkorgen faktiskt rörde sig, men i övrigt låg han blickstilla. Rysningar. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 juni 2011 12:30

... det kanske inte går så bra att plocka in solrosor utifrån. De började genast se tveksamma ut till livet. Men jag ska ge dem lite mer tid. De kanske bara behöver anpassa sig... Eller? /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 13 juni 2011 14:30

På förmiddagen tog jag med Nalle till vattnet för simträning. Nalles "morfar" gjorde oss sällskap som åskådare och fotograf. Nalle är verkligen glad i att simma och ser överlycklig ut när han får plaska omkring. Och simträning är ju sååå bra för honom!Idag var det dessutom lite kämpigare för honom eftersom någon startat vågmaskinen. Klart att man behöver vila lite vid bryggan ibland då... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards