jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 maj 2011 20:00

Att såga motorsåg var faktiskt ganska kul! Men det är tungt och framför allt svettigt, särskilt en varm dag som denna. Det hindrade mig dock inte. Imorgon är Jon på jobbet igen och jag vill gärna att han ska vara med ett tag till, tills jag känner mig lite säkrare och någon måste ju fila kedjan...

  

Idag blev det en hel del sågat. Många stora trädstammar, men att såga är inte det jobbiga - det är fortfarande att få igång sågen. Det där knycket har jag absolut inte! Sedan är det förstås ganska slitsamt att flytta de stora kubbarna också.

Nu är i alla fall hälften sågat så pappa har en del att klyva framöver, men jag ger mig gärna i kast med resten också! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 maj 2011 19:45

Due Date är en roadmovie med Robert Downey Jr. och Zach Galifianakis i huvudrollerna. Storyn i korthet: Peter Highman (Downey), en framgångsrik arkitekt på väg hem till Los Angeles och sin höggravida fru, blir avkastad från flyget hem. Han tvingas resa med bil tvärs över landet tillsammans med Ethan Trembley (Galifianakis), en marijuanarökande skådespelare som tänker söka lyckan i Hollywood, samt Ethans hund Sonny.

   

Som varandras motsatser dröjer det inte länge innan Ethan går Peter fullständigt på nerverna. Ändå måste Peter stå ut med den excentriske Ethan (och den självbefläckande Sonny) om han ska hinna hem i tid till förlossningen. Det blir en utflippad färd med många galna episoder, en tripp till mexikanska gränsen, samt många vackra vyer över Amerika.

  

Filmen är en komedi och påminner något om Raka spåret till Chicago från 1987, med Steve Martin och John Candy, fast humorn i Due Date är lite mer sarkastisk och brutal, och en del scener är våldsamma så det förslår.

Jamie Foxx, Juliette Lewis, RZA (från Wu-Tang Clan), samt några andra mer eller mindre kända skådisar dyker också upp i filmen. Den stora behållningen är ändå Zach Galifianakis, även om han var roligare i The Hangover och Dinner for Schmucks. Galifianakis spelar dock bra, och trots att Ethan är så jobbig kan jag inte låta bli att tycka lite synd om den udda karaktären.

Det är underhållning för stunden och jag skrattade då och då, men kanske inte så mycket som jag hade hoppats på. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 maj 2011 19:30

Namnet på dessa majsringar, Sommar RINGS Creamy Silly Dilly, lät så skoj så vi köpte en påse. De var faktiskt riktigt goda! Silly Dilly på er.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards